کد خبر: ۱۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - 2017 November 28
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پیگیری رئیس جمهور برای اجرای دولت الکترونیک در کشور، گفت: اپلیکیشن «دولت موبایل» تا ۳ ماه آینده رونمایی می شود.
به گزارش آی تابناک : محمدجواد آذری جهرمی در جمع فعالان اقتصادی در جلسه صبحانه کاری اتاق بازرگانی، با اشاره به مشکلات سد راه اجرای دولت الکترونیک در کشور و عدم همکاری برخی دستگاهها، گفت: وضعیت دولت الکترونیک در کشور مطلوب نیست و ما در این زمینه برای رفع مشکلات با سازمان امور استخدامی جلسات مفصلی داشته ایم.

وی گفت: رئیس جمهور بر اجرای دولت الکترونیک تاکید ویژه دارند و در ۴ جلسه ای که داشتند ما را خطاب قرار دادند که اجرای دولت الکترونیک در کشور به کجا رسید.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ما نیز بر این اولویت تاکید داریم و باید دستگاههای اجرایی با ما همکاری کنند، افزود: در این زمینه آسیب شناسی کرده ایم و قرار است در این مرحله با همکاری سازمان امور استخدامی، ۲۰ سرویس اولیه را که مردم بتوانند از آنها خدمات بگیرند استخراج کرده و الکترونیکی کنیم.

وی با تاکید براینکه ما در وزارت ارتباطات نسبت به تکالیف خودمان در دولت الکترونیک عقب هستیم، اضافه کرد: اما از سوی همکاری و تکالیف سایر دستگاهها نیز اوضاع خوبی نداریم و امیدواریم با تشکیل کمیته مشترک با سازمان امور استخدامی بسیاری از چالشها رفع شود.

جهرمی گفت: مطابق با مصوبات جدید دولت، دستگاههای دولتی از ایجاد شبکه برای ارائه خدمات دولتی منع شده اند و ملزم هستند که خدماتشان را بر بستر شبکه دولت الکترونیک ارائه کنند. در همین حال سازمان فناوری اطلاعات نیز اپلیکیشن دولت موبایل را طراحی و آماده کرده است که امیدواریم تا ۳ ماه آینده رونمایی شود. این دو موضوع می تواند باعث پیشرفت این پروژه ملی شود.

وی بر لزوم رفع موانع بر سر کسب و کار شرکتهای دانش بنیان و استارتاپها تاکید کرد و گفت: به دلیل موانع موجود، ۹۰ درصد استارتاپها در کشور موفق نیستند و یک ایده استارتاپی با مواجه شدن با پرونده مالیاتی و بیمه ای به شکست منجر می شود.

وزیر ارتباطات گفت: این درحالی است که درکشورهای دیگر، استارتاپها تا ۲ سال از مالیات معاف هستند و دولت در پرداخت بیمه آنها مشارکت می کنند. براین اساس ما نیز پیشنهاداتی را برای حمایت از استارتاپها درنظر گرفته ایم که در جلساتی با معاونت علمی و وزارتخانه های صمت و اقتصاد، به بحث گذاشته ایم تا در نهایت بتوانیم مدل چارچوب قانونی برای کسب و کارهای نوپای ICT ایجاد کنیم.

وی همچنین خواستار بازگشت لایحه مالکیت معنوی که هم اکنون در کمیسیون اجتماعی مجلس در دست بررسی است به دولت شد و گفت: این لایحه نیازمند اصلاح است.

آذری جهرمی پیشنهاد تبدیل سازمان نظام صنفی رایانه ای به نظام صنفی فناوری اطلاعات و نیز سندیکای صنعت مخابرات به سندیکای فناوری اطلاعات را مطرح کرد و گفت: پیگیر تسهیل نظام پرداخت الکترونیک برای کسب و کارهای فناوری اطلاعات از بانک مرکزی هستیم.





منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار