کد خبر: ۱۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - 2017 November 28
محققان مرکز الکترونیک و میکرو فناوری، ایمپلنت جدیدی را ساختند که در آن از پالس‌های نوری برای تحریک اعصاب شنوایی استفاده می‌شود.

به گزارش آی تابناک : در ایمپلنت طراحی‌شده جدید از اثری موسوم به اپتوآکوستیک بهره‌گیری شده است که در آن سلول‌ها با استفاده از پالس‌های نور مادون‌قرمز تحریک می‌شوند. و در آن  به‌جای پالس‌های الکتریکی که با ایجاد نویز برای کاربران مزاحمت ایجاد می‌کند، از پالس‌های نوری استفاده‌شده و نویز ناخواسته ازمیان‌رفته است. 

به اعتقاد محققان به‌جای این‌که فناوری جدید جایگزین ایمپلنت‌های قبلی شود، بهتر است از هر دو فناوری به‌صورت همزمان بهره‌برداری شود تا انعطاف‌پذیری سیستم کمک شنوایی افزایش‌یافته و پاسخگوی تمام نیازهای کاربر باشد.این فناوری به‌عنوان بخشی از یک اروپایی موسوم به Active Implant for Optoacoustic Natural sound enhancement است که بخشی از سرمایه آن توسط اتحادیه اروپا تأمین می‌شود. 

در حال حاضر محققان، برای افزایش عمر باتری مورداستفاده در آن نیز تلاش می‌کنند.

بر همین اساس، ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی، با رویکرد به‌کارگیری و توسعه در صنعت لیزر و همچنین روشن‌سازی این حوزه در کشور در حال حاضر در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مشغول به کار است.







منبع : معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار