کد خبر: ۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 24
هوندا یکی از قهرمانان عرصۀ تکنولوژیِ نو و به ویژه خودروهای هیبریدی است و اخیراً یک مدل هیبرید جدید وارد بازار کرده است: هوندا آکورد هیبرید (Honda Accord)


هوندا یکی از قهرمانان عرصۀ تکنولوژیِ نو و به ویژه خودروهای هیبریدی است و اخیراً یک مدل هیبرید جدید وارد بازار کرده است: هوندا آکورد هیبرید (Honda Accord)

هوندا آکورد هیبریدی 2016 یک سِدان با تجیزات کامل را به شما ارائه می‌کند که مقدار کمی سوخت مصرف می‌کند و رانندگی با آن بسیار بیشتر از چیزی که از یک خودروی سایز متوسط هیبریدی انتظار دارید جذاب است.

طراحی خارجی این خودرو جذاب و کلاسیک است و مثل دیگر اعضای نسل جدید هوندا، اندازۀ آن برای بیشتر خریداران مناسب است. داخل آن هم راحت است و برای 5 نفر فضای مناسب وجود دارد؛ در حالی که جای کافی برای دست و پای خود و نیز فاصلۀ کافی از سقف دارند.

همچنین، در حالی که این خودروی هیبریدی ناچار بوده است بخش زیادی از فضای مفید خود را به باتری‌ها اختصاص بدهد، جای بار این خودرو هنوز از فضای کافی برای استفاده برخوردار است.

اگر کاپوت ماشین را بالا بزنید یک پیشرانۀ چهار سیلندر الکتریکی/بنزینیِ دو لیتریِ 146kW/307Nm را مشاهده خواهید کرد که نیروی آن با یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک به جعبه دندۀ CVT منتقل می‌شود. بر خلاف بسیاری دیگر از خودروهای هیبریدی، هوندا آکورد شتاب خوب و قدرت قابل توجهی دارد.

مصرف سوخت این خودرو عالی است: میانگین ترکیب سوخت آن در شهر و جاده حدود 4.6 لیتر در هر 100 کلیومتر و مصرف آن در بزرگراه زیر 4 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

سیستم تعلیق بسیار کارآمد است و علاوه بر یک رانندگی نرم و راحت، تعادل خوبی را هم برای هوندای آکورد هیبریدی به همراه آورده است.

مسئله‌ای که شاید اندکی زمان ببرد تا به آن عادت کنید این است که وقتی استارت ماشین را فشار می‌دهید، به جای صدای آشنای استارت هوندا، صدایی که می‌شنوید این است: سکوت! این امر تا جایی ست که هوندا برای اینکه متوجه شوید اتفاقاتی در موتور خودرو در حال رخ دادن است، یک صدای مختصر به آن اضافه کرده است.

امنیت هوندا آکورد عالی است و از استانداردِ 5 ستارۀ ANCAP برخوردار است. تجهیزات امینیتی این خودرو علاوه بر موارد معمول شامل حسگرهای جلو و عقب و دوربین سمت چپ است که در صورتی که روشن باشد اتفاقات سمت چپ خودرو را در یک نمایشگر به نمایش می‌گذارد. لیست دیگر امکانات استاندارد این خودرو هم قابل توجه است:
- رینگهای آلیاژی 18 اینچی؛

-سیستم هدایت ماهواره‌ای؛

- سان‌روف بزرگ؛

- کنترل درجه حرارت دو منطقه‌ای؛

- قابلیت انطباق فرمان؛

- صندلی برقی؛

- گرم‌کن صندلی؛

- سیستم کاهش برخورد سرعت بالا؛

- سیستم احتراق فشاری.

هوندا همچنین مبلغ اضافه‌ای بابت سفارش رنگ دریافت نمی‌کند و این خودروی مدرن را در چهار رنگ استیل مدرن، قرمز کارنلی (به رنگ ذغال اخته)، نقره‌ای آلاباستر و سفید ارکیده عرضه می‌کند.

به طور خلاصه، هوندا آکورد هیبرید تنها 3000 دلار از مدل معمولی آکورد گران تر است و با این قیمت، یعنی 58990 دلار، یک گزینۀ جذاب نه تنها برای طرفداران هوندا، بلکه برای هرکسی که به دنبال یک خودروی اندازه متوسط با کلاس بالا و سازگار با محیط زیست می‌گردد به شمار می‌آید. این خودرو 3 سال/100000 کیلومتر هم گارانتی دارد.

نکتۀ مهم برای مشتریان ایرانی این خودرو این که بر طبق قوانین گمرکی ایران، تعرفۀ خودروهای هیبریدی صفر است و بنابراین، خرید این خودرو برای مشتری ایرانی 40 درصد کمتر از مدل غیرهیبریدی آن هزینه در بر خواهد داشت؛ در حالی که مدل اصلی آن حتی 3000 دلار از هیبریدی آن ارزان‌تر هم عرضه می‌شود. به عبارت دیگر، شما با پرداخت 60000 دلار یک خودرو با کیفیت بیش از 90 هزار دلاری به خانه خواهید برد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار