تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 24
پاپ فرانسیس معتقد است استفاده خردمندانه از ابزارهای مدرن ارتباطی همچون اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌های متنی «هدیه خداوند» هستند.
پاپ فرانسیس: اینترنت و شبکه‌های اجتماعی هدیه خدا هستند


پاپ فرانسیس معتقد است استفاده خردمندانه از ابزارهای مدرن ارتباطی همچون اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌های متنی «هدیه خداوند» هستند.

به گزارش «آی تابناک»، پاپ فرانسیس 79 ساله در پیامی به مناسبت روز جهانی ارتباطات کلیسای کاتولیک گفت «ایمیل، پیام متنی، شبکه‌های اجتماعی و چت می‌توانند اشکالی کاملا انسانی برای ارتباط باشند».

رهبر کاتولیک‌های جهان در ادامه گفت: این فناوری نیست که تعیین می‌کند ارتباطات صحیح است یا نه، بلکه قلب انسان و ظرفیت ما در استفاده خردمندانه از ابزارهای در دسترس آن را مشخص می‌کنند.

پاپ پیش از این نیز در دیدار با تیم کوک، مدیرعامل اپل به اظهار نظر درباره فناوری‌های ارتباطی پرداخته بود. او گفته بود نمی‌داند چگونه با رایانه کار کند و اعتراف کرده بود وقتی صحبت از فناوری به میان بیاید، تبدیل به فاجعه می‌شود. همچنین پاپ خواستار ممنوعیت استفاده از گوشی‌های هوشمند هنگام صرف شام خانوادگی شده بود و گفته بود کودکان نباید در اتاقشان رایانه داشته باشند.

با این وجود به نظر می‌رسد او نظرش در مورد غول‌های فناوری سیلیکون ولی تغییر کرده است. دو روز پیش، پاپ دیدار خصوصی 15 دقیقه‌ای با تیم کوک داشت و هفته پیش از آن نیز با اریک اشمیت، مدیر اجرایی سابق گوگل ملاقات کرده بود. دیدارهایی که به نظر می‌رسد بر روی تغییر نظر این رهبر مذهبی بی تاثیر نبوده‌اند که گفته است «اینترنت می‌تواند برای ساختن جامعه‌ای سالم و ازاد برای مشارکت مورد استفاده قرار گیرد. شبکه‌های اجتماعی می‌توانند روابط را تسهیل کنند و خیر جامعه را ارتقا بخشند، اما در عین حال می‌توانند به تقسیم شدن و قطبی شدن بیشتر افراد و گروه‌ها نیز منجر شوند».

منبع: IBM

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار