کد خبر: ۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 24
هوشمند پر سر و صدای شرکت هوآوی یعنی Mate 8 اکنون چند وقتی است که رونمایی شده و بسیاری از کاربران در سراسر دنیا منتظر رسیدن این هوشمند به بازار کشور خود هستند. در همین رابطه نگاهی به قابلیت های این هوشمند و بررسی سریع آن خالی برای کاربران ایرانی نیز خالی از لطف نخواهد بود.


هوشمند پر سر و صدای شرکت هوآوی یعنی
Mate 8 اکنون چند وقتی است که رونمایی شده و بسیاری از کاربران در سراسر دنیا منتظر رسیدن این هوشمند به بازار کشور خود هستند. در همین رابطه نگاهی به قابلیت های این هوشمند و بررسی سریع آن خالی برای کاربران ایرانی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

وب سایت GSM Arena مانند همیشه معتبر ترین منبع برای نگاه به قابلیت های یک هوشمند جدید است. این وب سایت اکنون نگاهی سریع به هوشمند Mate 8 انداخته است. این وب سایت قبل از انتشار بررسی فنی و تخصصی این گوشی یازده نکته اساسی در مورد آن را منتشر کرده است.

1 – طراحی تمام آلومینیوم همانند آنچه در Mate 8 میبینیم چیزی است که این روزها زیاد دیه میشود به ویژه در هوشمند های رده بالا. اما استفاده از پلاستیک در رنگ های مختلف چیزی است که این هوشمند را برجسته ساخته. هنوز استفاده از پلاستیک به دلایل فنی برای جوابگویی آنتن نیاز است اما در هوآوی mate 8 این طرح پلاستیکی کاملا در تطابق با قاب پشت گوشی قرار دارد و رنگ های مختلف آن برای سلیقه های متفاوت مناسب است.

یازده نکته مهم فنی در مورد هوشمند هوآوی Mate 8


2 – با داشتن ابعاد در اندازه 157.1 در 80.6 در 7.9 میلیمتر، به نظر میرسد که این هوشمند چندان توجه خانم ها را به خود جلب نکند. اما با توجه به داشتن صفحه نمایش 6 اینچ باید گفت که هوآوی کار بسیار تاثیر گذاری را در مورد ابعاد گوشی صورت داده است. این تبلت جدید تقریبا به اندازه گلکسی Note 5.7 اینچ ساخته شده است.

3 – صفحه نمایش این هوشمند با وضوح 1080 پیکسل ارائه شده و دلیل آن است که هوآوی معتقد است استفاده از وضوح بالاتر بی فایده است و منجر به استفاده بیشتر از پردازشگر و باتری میشود. اگر بخواهید مقایسه ای با چند هوشمند پرچم دار داشته باشید، براق بودن صفحه نمایش چندان چنگی به دل نمیزند اما در مجموع کیفیت تصاویر در آن بسیار خوب است. هرچند کمی رنگ ها تمایل به ارغوانی دارند اما کنتراست صفحه بسیار خوب و دیدن صفحه نمایش در فضای باز راحت است.

4 – نکته دیگر در مورد ابعاد بزرگ این گوشی مربوط به باتری غول پیکر 4 هزار میلی آمپر آن است. تا کنون هیچ گوشی هوشمند دیگری از این قدرت در باتری استفاده نکرده است و از این جهت میتوان آن را قهرمان باتری خطاب کرد.

یازده نکته مهم فنی در مورد هوشمند هوآوی Mate 8


5 – همانند سایر گوشی های دیگری که از شرق بلند میشوند، لانچر یا واسط کاربری اصلی Mate 8 طراحی Flat دارد. هیچ دراوری برای اپلیکیشن ها وجود ندارد و میانبر همه نرم افزارها مستقیما بر روی Home Screen قرار میگیرد. نرم افزارهای پیش فرض متعددی وجود دارد و برخی ابزارها نظیر دکمه پاک کردن رم نیز به همراه آنها ارائه میشود.

6 – مدیریت خودکار مصرف باتری در این هوشمند نرم افزار فعال در پس زمینه را شناسایی و میزان مصرف انرژی آنها را محاسبه میکند و شما را در جریان امور قرار میدهد. البته از اجرای نرم افزار جلوگیری نمیکند بلکه از باقی ماندن آن در پی زمینه ممانعت به عمل می آورد.

7 - این گوشی به عنوان اولین نمونه ای که از پردازشگر قدرتمند Cortex A72 استفاده میکند، یکی از سریع ترین هوشمند های حال حاضر است. دو نسخه از این هوشمند با دو میزان رم متفاوت – 3 گیگابایت و 4 گیگابایت بر روی نسخه با حافظه داخلی 64گیگابایت – وجود دارد اما در هر دو نسخه عملکرد گوشی بسیار روان و سریع است.

8 – دوربین 16 مگاپیکسل این هوشمند یک پیشرفت خوب نسبت به Mate 7 تلقی میشود. این دوربین با قابلیت OIS و سنسور 1.2/8 و همچنین فلش LED دوگانه همراه شده است. همچنین دوست داران سلفی میتوانند بهره فوق العاده ای از دوربین ثانویه 8 مگاپیکسل که در حال حاضر جزو بهترین نمونه های بازار از لحاظ وضوح است ببرند.

یازده نکته مهم فنی در مورد هوشمند هوآوی Mate 8


9 – تصاویر نمونه از دوربین این هوشمند نشان از ترکیب رنگ خوب دارند هرچند جزئیات به اندازه ای که امید میرفت کامل نیست. وب سایت GSM Arena امیدوار است که این موضوع ناشی از یک ایراد نرم افزاری باشد که هوآوی با ورود به بازارهای بین المللی آن را برطرف سازد.

10 – فقدان ضبط ویدئو با فرمت 4K این روزها یک نقص بزرگ برای یک پرچم دار تلقی میشود. این مشکل که احتمالا ناشی از محدودیت های چیپ Kirin 950 است، Mate 8 را در مقایسه با هم رده های خود یک سطح پایین تر قرار میدهد. البته قابلیت ضبط ویدئو بدون هیچ مشکلی با وضوح 1080 و با 60 فریم در ثانیه در کنار ویدئو های اسلو موشن با وضوح 720 و 120 فریم در ثانیه وجود دارد.

11 – نمونه حسگر اثر انگشت استفاده شده در این هوشمند جزو بهترین نمونه های موجود در بازار است. این سنسور که به شکلی خوب و شایسته یک فبلت در قاب پشتی قرار گرفته است همواره فعال بوده و به شما اجازه میدهد قبل از بیرون کشیدن گوشی از جیب خود به شکل کامل از صفحه Lock screen به Home Screen بروید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار