کد خبر: ۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 24
قطعا یکی از بهترین قابلیت های آیفون شرکت اپل عملکرد خوب و روان آن است اما به هر حال همه گوشی های هوشمند به مرور زمان کند تر میشوند. همچنین بروز رسانی های iOS نیز مانند شمشیر دو لبه ای عمل میکند که گاهی منجر به کندتر شدن گوشی های آیفون قدیمی تر میشود.

قطعا یکی از بهترین قابلیت های آیفون شرکت اپل عملکرد خوب و روان آن است اما به هر حال همه گوشی های هوشمند به مرور زمان کند تر میشوند. همچنین بروز رسانی های
iOS نیز مانند شمشیر دو لبه ای عمل میکند که گاهی منجر به کندتر شدن گوشی های آیفون قدیمی تر میشود.

قطعا شماهده کند شدن آیفون دوست داشتنی برای شما، کمی آزار دهنده است اما خوشبختانه روش هایی برای باز گرداندن شادابی و سرعت به آیفون وجود دارد.

نکته ها و ترفند های زیر چند نمونه از اقداماتی که میتواند منجر به بهینه سازی سرعت آیفون شما شود، فهرست کرده است.

خاموش کردن Transparency یا شفافیت

جلوه های بصری در آیفون زیبا هستند اما تاثیرات منفی خود را بر پردازشگر دارند. میتوانید با غیر فعال کردن این جلوه های بصری تا حدی سرعت گوشی خود را بهینه سازی کنید. برای این کار به Settings> General> Accessibility> Increase Contrast بروید و گزینه Reduce Transparency را فعال کنید. همچنین میتواند به Settings> General> Accessibility بروید و گزینه Reduce Motion را نیز فعال سازید.

چند ترفند برای سرعت بخشیدن به عملکرد آیفون


خاموش کردن قابلیت Siri

منشی مجازی آیفون میتواند کاربرد زیادی داشته باشد اما میتوانید برخی از قابلیت های آن را به نفع سرعت و عملکرد بهینه تر گوشی غیر فعال کنید. از جمله این که Siri میتوانید هنگام جستجو در iOS 9 و بالاتر برخی گزینه های پیشنهادی را به شما نشان دهد اما این موضوع تاثیر منفی بر سرعت هوشمند شما دارد. به Settings> General> Spotlight Suggestion> Siri Suggestions بروید و این قابلیت را غیر فعال کنید.

قابلیت دیگری که تاثیر منفی بر روی هوشمند شما دارد قابلیت فعال کردن Siri با استفاده از Hey Siri است. اگر از آیفون 6 اس یا 6 اس پلاس استفاده میکنید با گفتن Hey Siri میتوانید این منشی را فعال کنید و اگر از این قابلیت استفاده ندارید بهتر است آن را غیر فعال کنید. برای این کار به Settings> General> Siri بروید و گزینه Allow Hey Siri را خاموش کنید.

چند ترفند برای سرعت بخشیدن به عملکرد آیفون


از نرم افزارهای پیش فرض استفاده کنید!

این موضوع شاید برای بسیاری از کاربران عجیب باشد اما برخی معتقدند که نرم افزارهای خود اپل بهترین هماهنگی و یکپارچگی را با آیفون دارند. نرم افزارهای پیش فرض بسیاری در آیفون برای امور مختلف از جمله ایمیل، مسیریابی، وب گردی و پخش موسیقی وجود دارد که ممکن است در خصوص کاربرد بهترین نرم افزارها نباشند اما اگر به دنبال عملکرد سریع و روان گوشی خود هستید، بهترین گزینه برای شما محسوب میشوند.

خاموش کردن قابلیت رفرش اپلیکیشن ها در پس زمینه

برخی از نرم افزارها در پس زمینه مشغول فعالیت هایی از جمله بروزرسانی اطلاعات و محتوی هستند. این نرم افزارها میتوانند منجر به کندی بیش از حد گوشی شما و از دست رفتن ذخیره انرژی باتری باشند. بر خلاف تصور عمومی دوبار فشار دادن دکمه Home و بستن این ابزارها هم راه حل نهایی برای این مشکل نیست. آنچه باید انجام دهید این است که به Settings> General> Background App Refresh بروید و این گزینه را به شکل کامل غیر فعال کنید. همچنین میتوانید این کار را برای برخی از نرم افزارها به انتخاب خود انجام دهید. در نتیجه نرم افزارها تنها زمانی که شما آنها را اجرا کنید، اطلاعات و محتوی مورد نیاز خود را بروزرسانی میکنند و نه همیشه در پشت صحنه.

چند ترفند برای سرعت بخشیدن به عملکرد آیفون


پاک کردن فایل ها قدیمی

یک فایل ویدئو، یک تصویر، پیام های قدیمی یا داده های کش شده تفاوتی ندارد. فایل های قدیمی که به آنها نیازی ندارید همیشه محلی برای مصرف منابع هستند. به Settings> General> Storage & iCloud Usage> Manage Storage بروید و از آنجا میتوانید مشاهده کنید که چه چیزهایی بیشترین حافظه را در گوشی شما به خود اختصاص داده اند. هر آنچه که نیاز ندارید پاک کنید و در مورد برخی از نرم افزارها بهترین راه این است که برای پاک کردن داده های کش شده آنها، یکبار اقدام به پاک کردن و نصب مجدد نرم افزار کنید.

پاک کردن تاریخچه مرورگر

یکی از جاهایی که برای رها شدن از شر فایل های حجیم و اغلب بی مصرف، Safari است. به Settings> Safari> Clear History and Website Data بروید. این کار ممکن است در کوتاه مدت کمی سرعت وب گردی شما را تحت تاثیر قرار دهد اما پاک سازی هر چند وقت یکبار آن تاثیر فوق العاده ای بر سرعت و عملکرد گوشی شما خواهد داشت.

چند ترفند برای سرعت بخشیدن به عملکرد آیفون


Reset کردن آیفون

میتوانید به تنظیمات رفته و ریست کردن آیفون را از Settings> General> Reset> Reset All Settings تجربه کنید. این کار بری زمانی که با یک مشکل بر روی گوشی خود مواجه شده اید بسیار مناسب است و تمامی تنظیمات و داده های قدیمی را پاک میکند. همچنین میتوانید تنظیمات کارخانه را به گوشی خود باز گردانید که برای این کار باید به Settings> General> Reset> Erase All Content and Settings بروید. همه اطلاعات شما از روی گوشی پاک میشود و هوشمند شما مانند روزی که آن را خریدید خواهد بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار