کد خبر: ۱۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 13
بر اساس پژوهش‌های هواوی در زمینه نرم افزار و مهندسی اطلاعات، هوش مصنوعی، گوشی‌های هوشمند را از اساس، تغییر خواهد داد.

به گزارش آی تابناک : اضافه شدن قابلیت‌ها و توانمندی‌های هوش مصنوعی به گوشی‌های هوشمند، به عرضه نسل بعدی این فناوری منجر خواهد شد.

فلیکس ژانگ، رئیس مهندسی نرم‌افزار و مدیر مهندسی اطلاعات هواوی، اخیراً هوش مصنوعی را از نظر توانایی و ظرفیت ایجاد تحول در زندگی بشریت، با موتورهای بخار مقایسه نموده است.

هوش مصنوعی موبایل، دو جنبه مهم از گوشی‌های هوشمند را تغییر می‌دهد که آن دو جنبه، تعامل کاربر-ماشین و متن-باز بودن شخصی‌سازی‌شده هستند.

جنبه نخست، کارایی و کارآمدی بین کاربر و گوشی او را از نظر متن، صدا، تصویر، ویدئو و حسگرها افزایش می‌دهد. جنبه دوم، سرویس‌ها و اطلاعات جمع‌آوری‌شده را در اپلیکیشن‌ها، محتوا، قابلیت‌های شخص ثالث و ویژگی‌های ذاتی ارائه خواهد داد.

ژانگ در روز نوآوری آسیا- اقیانوسیه هواوی در سال 2017 در کوالالامپور گفت: «اگر به کل اکوسیستم نگاه کنید، خواهید دید که هوش مصنوعی، گوشی‌های هوشمند را از اساس تغییر خواهد داد و به کلی آنها را متحول خواهد نمود.»

گفتنی است به تازگی هواوی از چیپ‌ست کایرین 970 با قابلیت هوش مصنوعی رونمایی کرده و آن را «آینده گوشی‌های هوشمند» نامیده است.
از دید کارشناسان، هوش مصنوعی موبایلی، ترکیبی از "هوش مصنوعی مبتنی بر دستگاه" و "هوش مصنوعی ابری" است.

ریچارد یو، مدیرعامل گروه کسب‌وکار مصرف‌کننده گفت: «هواوی قصد دارد و متعهد شده است که گوشی‌های هوشمند را متحول نماید و این کار را با ایجاد قابلیت‌هایی انجام خواهد داد که از توسعه هماهنگ تراشه‌ها، دستگاه‌ها و فضای ابری پشتیبانی می‌کند.»
وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: «هدف نهایی هواوی، ارائه یک تجربه بهتر به کاربر است. کایرین 970، نخستین عضو از مجموعه پیشرفت‌های جدید است که قابلیت‌های قدرتمند هوش مصنوعی را به دستگاه‌های ما اضافه نموده و آنها را از سطح رقابت فراتر خواهد برد.»

محدودیت‌های هوش مصنوعی ابری باعث پیشرفت در زمان تأخیر، ثبات و حریم خصوصی شده است. هوش مصنوعی بر دستگاه، این کار را با افزودن اطلاعات حسگر به دستگاه‌ها انجام خواهد داد.






منبع : ایتنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار