کد خبر: ۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 23
«برندان ایچ» - Brendan Eich – مدیر عامل سابق موزیلا اقدام به انتشار مرورگر جدیدی با نام Brave کرد. این مرورگر در حال حاضر در نسخه 0.7 قرار دارد و برای طراحان و آزمون کننده ها در دسترس است.

«برندان ایچ» -
Brendan Eich – مدیر عامل سابق موزیلا اقدام به انتشار مرورگر جدیدی با نام Brave کرد. این مرورگر در حال حاضر در نسخه 0.7 قرار دارد و برای طراحان و آزمون کننده ها در دسترس است.

قبل از آنکه در مورد Brave و قابلیت تخصصی و ویژه آن سخن بگوییم، بگذارید ابتدا در این ویدئو نگاهی به تست سرعت این مرورگر در گوشی آیفون داشته باشیم:



اما با این همه Brave یک مرورگر مثل سایر مرورگر ها نیست و در اصل یک راه حل منحصر به فرد برای تبلیغات آنلاین دارد. برا این اساس که مخاطبان و کاربران در مورد تبلیغات یکسری ملاحظات دارند. میتوانند به این تبلیغات اجازه دهند تا عادات وب گردی آنها را رصد کند که منجر به از دست رفتن حریم خصوص آنها خواهد شد اما به تبلیغات چی ها اجازه کسب درآمد میدهد، یا اینکه کاربران کلا تبلیغات را مسدود کنند و تبلیغات چی ها را از درآمد خود محروم. راه حل دوم هرچند معقول تر است اما منجر به آن خواهد شد که رد بلند مدت بسیاری از وب سایت هایی که درآمد خود را مدیون تبلیغات هستند، از کار بیفتد.

از همین روی است که در میان این سیاه و سفید برخی مسیر خاکستری را انتخاب کرده اند که اقدام به مسدود کردن تبلیغاتی که کاربران و مخاطبان را رصد میکنند، کرده اما به آنهایی که به حریم خصوص کاربران احترام بگذارند را مجاز میشمارد. البته در این روش هم هنوز بسیاری از تبلیغات مسدود خواهند شد و بسیاری از درآمدها برای وب سایت ها از دست خواهد رفت.

اما با انتشار Brave «ایچ» راه حلی مبتنی بر مرورگر را به دست داده است که هم حریم خصوصی کاربران حفظ شود و هم درآمد تبلیغات برای وب سایتها و بنگاه ها جریان داشته باشد. راه حل از این قرار است که درآمد حاصل از تبلیغات به این شکل تقسیم خواهد شد: 55 درصد برای مالکان اصلی، 15 درصد برای Brave، 15 درصد برای همکاران تبلیغاتی و 10 تا 15 درصد برای مخاطبان و کاربران.

اما یکی از جنبه های Brave که شاید کاربران با آن مشکلاتی داشته باشند مورد نمایش تبلیغات و چگونگی آن است. در واقع Brave تبلیغات را بر اساس تاریخچه وب گردی کاربر نمایش میدهد و با استفاده از این تاریخچه اقدام به ایجاد تگ هایی میکند که برای نمایش تبلیغات مربوطه استفاده خواهد شد. این تگ ها میتواند از سوی کاربران پاک شود و Brave نیز به هیچ وجه تاریخچه وب گردی کاربران را در اختیار شرکت های تبلیغاتی نمیگذارد.

این مرورگر قرار است برای سیستم عامل های ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و iOS منتشر شود و البته اگر مایل به امتحان هستید یا باید به وب سایت GitHub در اینجا مراجعه کنید – که نیاز به دانش تخصصی برای نصب مرورگر دارد – و یا تا زمان انتشار نسخه اصلی آن صبر کنید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار