تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 23
گوگل می گوید که گجت های مجهز به اندروید ۵ و جدیدتر از آن به دلیل داشتن لایه امنیتی Android SELinux policy از خطر ناشی از نقص امنیتی در هسته سیستم عامل لینوکس مصون هستند.
دستگاه‌های مجهز به اندروید 5 و بالاتر از نقص امنیتی تازه کشف شده در امان هستند
هنوز مدت زیادی از گزارش یک تیم تحقیقاتی با عنوان «پرسپشن پوینت» که مدعی است یک نقص امنیتی روز-صفر تازه در هسته لینوکس کشف کرده که می تواند برخی سرورها، رایانه های شخصی و همچنین ۶۶ درصد از ابزارهای اندرویدی را در مقابل نفوذگران آسیب پذیر نماید، نمی‌‎گذرد.
 
تیم مذکور دریافته این نقص از سال ۲۰۱۲ در هسته سیستم عامل لینوکس وجود داشته، اما تا به حال کسی از آن برای نفوذ و دزدی اطلاعات بهره نبرده است.
 
کمی بعد گوگل به این خبر واکنش نشان داد و گفت که این نقص چندان نگران کننده نیست و تعداد ابزارهایی که ممکن است از این جهت آسیب پذیر باشند بسیار کمتر از عدد ادعایی «پرسپشن پوینت» است.
 
حالا این غول دنیای اینترنت و مالک پلتفرم اندروید توضیحات بیشتری را در این خصوص در اختیار رسانه ها قرار داده است. در بیانیه گوگل آمده: «از آنجا که تا پیش از این هیچ گونه هشداری در خصوص این نقص امنیتی به دست ما نرسیده بود، تیم فنی ما کار خود را برای بررسی صحت آن آغاز کرده است، با این وجود، ما باور داریم که تعداد دستگاه های متاثر از این نقص بسیار کمتر از تعداد مورد ادعای آن تیم تحقیقاتی است.»
 
گوگل می گوید که گجت های مجهز به اندروید ۵ و جدیدتر از آن به دلیل داشتن لایه امنیتی Android SELinux policy از این خطر مصون هستند، چرا که این لایه محافظتی جدید مانع از دسترسی غیر مجاز اپلیکیشن های واسط به کدهای هسته سیستم عامل می شود. علاوه بر این، بسیاری از ابزارهای مبتنی بر اندروید ۴.۴ و بعد از آن فاقد نقص های امنیتی کرنل لینوکس نسخه 3.8 هستند.
 
اما برای نسخه های قدیمی تر که هنوز روی میلیون ها موبایل و تبلت در سراسر دنیا نصب هستند، گوگل به زودی یک وصله امنیتی را جهت رفع مشکل منتشر خواهد کرد.
 
منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار