کد خبر: ۱۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 07
پیش ثبت نام در مسابقات بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۲۰۱۸ (فیراکاپ آزاد ایران) که در اسفندماه برگزار می‌شود تا ۳۰ آذرماه انجام می شود.
به گزارش آی تابناک : سروش صادق نژاد دبیر جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: این مسابقات با عنوان فیراکاپ آزاد ایران (AUTCup ۲۰۱۸) از ۱۱ اسفند آغاز و تا روز ۱۵ اسفندماه ۹۶ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه خواهد داشت. 

رئیس کمیته رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا، برگزاری این مسابقات را در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی عنوان کرد و گفت: از میان ۱۰ رشته مسابقات رباتیک،‌ ۶ لیگ مربوط به بخش دانش آموزی و ۴ لیگ برای مسابقات بخش دانشجویی است. 

وی با بیان اینکه «فیراکاپ آزاد ایران» با همکاری فدراسیون جهانی رباتیک فیرا (FIRA) و کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، افزود: در این جشنواره تمامی شاخه‌های رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی وجود دارد.

صادق نژاد ایجاد جو نشاط و ترغیب دانش آموزان، دانشجویان و محققین به فعالیت‌های پژوهشی، تحقیقاتی و تیمی با الگوی پژوهش‌های کاربردی و دانش بنیان، ارتقاء دانش بومی در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی در جهت ایفای نقش موثر در نظام نوآوری و فناوری کشور، فراهم ساختن بستر لازم برای عرضه ایده‌های جدید محققان و کمک به تجاری‌سازی آنها و همچنین بحث و تبادل نظر میان دانشگاهیان، محققان و صنعتگران را از دستاوردهای مهم این رویداد برشمرد.

وی یادآور شد: هدف این جشنواره به کارگیری ربات‌ها در صنعت و جامعه است و در این دوره از مسابقات سعی شده است تا به مباحث مهمی از خلاقیت، نوآوری و فناوری در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی در سنین مختلف پرداخته شود. 

دبیر جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از آغاز پیش ثبت نام این مسابقات خبر داد و گفت: این پیش ثبت‌نام تا ۳۰ آذر ماه ادامه دارد و تیم‌های متقاضی از اول آذر ماه تا ۱۰ دی ماه مهلت دارند،  نسبت به ارسال مستندات فنی تیم و پژوهش های خود اقدام کنند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک فیرا اضافه کرد: اعضا کمیته فنی این مسابقه از ۱۰ تا ۲۰ دی ماه اقدام به بررسی مستندات فنی ربات‌ها خواهند کرد و بر اساس صلاحیت،‌ تیم‌های منتخب برای شرکت در مسابقات انتخاب خواهند شد. 

به گفته وی ثبت نام نهایی تیم‌ها از ۲۰ دی ماه آغاز و تا ۲۰ بهمن ماه ادامه خواهد داشت. 

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های برتر این مسابقات می‌توانند در مسابقات جهانی رباتیک فیرا ۲۰۱۸ که سال جاری در کشور دانمارک برگزار می‌شود، حاضر شوند.





منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار