کد خبر: ۱۳۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 06
هوش مصنوعی یکی از استراتژیک‌ترین فناوری‌های عصر ما است که نه تنها بسیاری از شرکت‌های دنیای فناوری بلکه بسیاری از دولت‌ها در سراسر دنیا در پی تسلط بر این عرصه هستند. مایکروسافت نیز یکی از برترین شرکت‌های فعال در این عرصه است که ظاهرا قصد دارد تا فعالیت خود در این عرصه را وارد فاز جدیدی کند.

به گزارش آی تابناک : مایکروسافت پیشتر در ماه ژوئیه اعلام کرد که مشغول توسعه چیپ مخصوصی برای نسل بعدی هدست واقعیت ترکیبی خود یعنی هولولنز  است. هری شام معاون اجرایی بخش هوش مصنوعی این شرکت در آن زمان توضیح داد که نسل بعدی هولولنز دارای یک پردازشگر مجزا برای هوش مصنوعی خواهد بود تا دستگاه به‌صورت مستقل از قابلیت شبکه‌های عصبی عمیق بهره گیرد.
با توسعه چیپ هوش مصنوعی اختصاصی، مایکروسافت قادر خواهد بود تا تمامی اطلاعات دریافتی از سنسورهای مختلف دستگاه را با زمان بسیار کمتری پردازش کند و تجربه کاربری را بهبود زیادی دهد. چیپ‌های هوش مصنوعی شخصی سازی شده از آن دسته فناوری‌هایی هستند که برخی دیگر از شرکت‌های مطرح در دنیای فناوری در جهت توسعه آنها قدم برداشته‌اند.

مصاحبه هری شام خبر از توسعه چیپ هوش مصنوعی برای نسل بعدی هولولنز می‌داد، اما اخیرا پانوس پانای مدیر بخش دستگاه‌های مایکروسافت در مصاحبه با شبکه خبری CNBC اعلام کرده این شرکت مشغول توسعه چیپ‎‌‌ هوش مصنوعی برای محصولات دیگری به‌جز هولولنز نیز است، وی عنوان کرده مایکروسافت برای هوشمندتر ساختن دستگاه‌های خود نیاز به چنین چیپ‌هایی خواهد داشت. پانای توضیح داده که بخش سیلیکون مایکروسافت مشغول توسعه چیپ‌های هوش مصنوعی بومی جدیدی است و در عین حال این شرکت با دیگر شرکا خود برای تولید چیپ‌های جدید همکاری دارد. نکته جالب دیگری که وی در مصاحبه اعلام کرده، برنامه مایکروسافت پس از نهایی شدن کار ساخت این چیپ‌ها است. مایکروسافت قصد دارد پس از نهایی شدن توسعه این چیپ‌ها، فناوری آنها را در اختیار دیگر شرکا خود قرار دهد تا آنها نیز قادر به مدرن کردن محصولات خود باشند.

 

من فکر می‌کنم یکی از مهمترین کارهایی که ما در تیم سرفیس و تیم سیلیکون انجام می‌دهیم، توسعه و ایجاد یک فناوری جدید و در ادامه عرضه لیسانس آن به دیگر شرکا است. به قلم سرفیس نگاه کنید، این فناوری اکنون هم در محصولات ما استفاده می‌شود هم در برخی از محصولات همکاران ما… این وضعیت باعث می‌شود تا تمامی انسانها فرصت برابری در جهت استفاده از یک فناوری پیدا کنند.
پانای در این مصاحبه از ارایه جزییات بیشتر در مورد دستگاهی که قرار است از این چیپ‌ها بهره‌مند گردد خودداری کرد. تا اینجا ما می‌دانیم که نسل بعدی هولولنز یکی از دستگاه‌هایی است که میزبان چیپ هوش مصنوعی بومی مایکروسافت خواهد بود، این دستگاه مطمئنا پیش از سال 2019 عرضه نخواهد شد. اینکه مایکروسافت درنظر دارد چیپ هوش مصنوعی خود را در چه دستگاه‌های دیگری استفاده کند، امری است که زمان با قطعیت در مورد آن نظر خواهد داد، اما ممکن است در دستگاه جدیدی از خانواده سرفیس شاهد استفاده از چنین چیپی باشیم.

تاکنون هوآوی و اپل از جمله شرکتهایی هستند که چیپ‌های هوش مصنوعی را وارد دستگاه‌های موبایل خود کرده‌اند، در ادامه باید ببینیم آیا مایکروسافت درنظر دارد تا این فناوری را در یک دستگاه قابل حمل جدید از خانواده سرفیس استفاده کند یا خیر؟ از سوی دیگر در چند وقت اخیر گزارشات متعددی در مورد دستگاه جدید مایکروسافت که با اسم رمز اندرومدا شناخته می‌شود، مرتبا به بیرون درز کرده است. این دو مسئله در کنار هم احتمالات بیشتری را در ذهن ما ایجاد می‌کنند.

آیا مایکروسافت قصد دارد در دستگاه اندرومدا برای اولین بار از چیپ هوش مصنوعی خود بهره گیرد؟ پاسخ دادن به این سوال کار چندان ساده‌ای نیست، اما مطمئنا سال 2018 سالی پر از وقایع جذاب برای مایکروسافت خواهد بود.





منبع : وینفون 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار