کد خبر: ۱۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 02
هر سال پتنت های زیادی توسط مهندسان مایکروسافت ثبت می‌شوند، با این حال این شرکت بر خلاف رقبای خود بسیاری از آن ها را هرگز به مرحله تولید نمی‌رساند. دستگاه های سرفس فون و سرفس واچ هم از جمله مواردی هستند که مایکروسافت تا کنون پتنت های زیادی در باره آن ها به ثبت رسانده، جدیدترین پتنت مایکروسافت هم نوع جدیدی از فناوری تشخیص چهره است که به نظر می‌رسد، شکل بهبود یافته ی قابلیت تشخیص چهره آیفون باشد.

به گزارش آی تابناک : همان طور که گفتیم، این قابلیت بسیار شبیه ویژگی Face ID آیفون است که موارد امنیتی بهتر این پتنت سبب وجه تشابه آن با ویژگی تشخیص چهره آیفون شده است. از این فناوری که مایکروسافت نام آن را Watch it گذاشته، می توان در تلفن و ساعت های هوشمند و سایر دستگاه های مرتبط استفاده کرد. حق ثبت اختراع و استفاده از این پتنت در اوایل این ماه برای مایکروسافت ثبت شد. بنابراین از این پس تنها مایکروسافت می تواند از این فناوری استفاده کند و سایر شرکت ها باید مبلغی را به عنوان حق ثبت اختراع برای استفاده از آن به مایکروسافت بپردازند.

در واقع، این پتنت جدید، در جهت افزایش حفظ حریم خصوصی کاربران طراحی شده که در صورت قرار گرفتن چهره از پیش تعیین شده در روبروی دستگاه و تایید تمام موارد امنیتی، قفل آن باز خواهد شد.

مایکروسافت در مورد علت ثبت این پتنت توضیح می دهد :

در این دوره اهمیت حفظ حریم شخصی موضوع مهمی است که بر کسی پوشیده نیست به علاوه دستگاه های پوشیدنی و قابل حمل از جمله مواردی هستند که اهمیت حفظ این مورد در آن ها بیشتر هم می شود، بنابراین ما به فکر ثبت یک فناوری جدید در دستگاه های پوشیدنی برای حفظ حریم خصوصی کاربران افتادیم. در نتیجه قابلیتی را طراحی کردیم که با استفاده از یک رابط کامپیوتری می‌تواند در صورت قرار گرفتن چهره در مقابل دستگاه،  آن را شناسایی و تایید هویت کند.

رابط Watch it از تصاویر سه بعدی برای افزایش لایه های امنیتی قفل دستگاه استفاده می‌کند و همان طور که گفته شد، تنها در صورت تایید اعتبار توسط چهره کاربران، محتوای دستگاه را در دسترس قرار خواهد داد بنابراین استفاده از این قابلیت در فضا‌های شلوغ بسیار کاربردی خواهد بود. این پتنت از جمله مواردی است که احتمال رسیدن به چرخه تولید را خواهد داشت و ممکن است مایکروسافت از آن در سرفیس فون، سرفیس واچ، سرفیس لپ تاپ و سایر دستگاه های آینده خود استفاده کند.






منبع : WINDOWSLATEST 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار