کد خبر: ۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 21
جنرال موتورز اکنون به دنبال ایده ای رفته است به نام Car Sharing. اشتباه نکنید. معنی این عبارت آن نیست که شما کسی را سوار خودروی خود کنید یا بر عکس، سوار خودروی کسی شوید. بلکه Car Sharing زمانی است که یک خودرو را با دیگرانی که در نزدیکی شما هستند به اشتراک گذاشته و اشتراکی استفاده میکنید! اکنون جنرال موتورز با Maven به دنبال یک Car Sharing رفته است!

جنرال موتورز اکنون به دنبال ایده ای رفته است به نام
Car Sharing. اشتباه نکنید. معنی این عبارت آن نیست که شما کسی را سوار خودروی خود کنید یا بر عکس، سوار خودروی کسی شوید. بلکه Car Sharing زمانی است که یک خودرو را با دیگرانی که در نزدیکی شما هستند به اشتراک گذاشته و اشتراکی استفاده میکنید! اکنون جنرال موتورز با Maven به دنبال یک Car Sharing رفته است!

ایده پشت «Maven» کاملا ساده و بدون پیرایه است. با استفاده از نرم افزار مخصوص Maven به دنبال یک خودروی آزادی میگردید که مناسب نیاز شما باشد – یک خودروی کوچک برای رفتن به خرید یا خودروی بهتر برای مسافرت به حومه شهر. وقتی خودروی مورد نظر خود را پیدا کردید گوشی هوشمند شما مانند یک کلید عمل میکند که میتوانید با آن درب خودرو را باز و آن را روشن کنید!

این ایده از این جهت جالب است که یک آینده ای را تصور میکند که در آن عملا کسی صاحب یک خودرو نیست و از سویی تجربه ای جالب و قابل اطمینان برای جنرال موتورز است زیرا به شکل کامل مبتنی بر محصولات جدید این شرکت است و نه محصولات قبلی. به این معنی که همه خودروهای برند Maven این شرکت مجهز به Apple CarPlay، Android Auto، آنتن ماهواره و کیت اینترنت نسل چهارم است.

با این ایده جذاب جنرال موتور دیگر کسی خودرو نمیخرد / نرم افزاری برای به اشتراک گذاری خودرو!


در مورد قیمت و بهای خدمات، وب سایت Maven گفته است که بهای این خدمات برای کوچکترین ماشین در حدود 6 دلا در هر ساعت خواهد بود و برای ماشین های بزرگتر بهای بیشتر میشود اما به نظر می رسد که بزرگترین ماشین موجود در حال حاضر یعنی شورولت Taho بیش از 12 دلار در ساعت نیست.

همچنین خدمات روزانه نیز وجود دارد که زمانی مناسب است که برای مدت زمانی طولانی تر نیاز به خودرو داشته باشید. همچنین بهای سوخت و بیمه نیز بر روی کل مبلغ دریافتی از قبل اعمال شده است، هر چند اگر سوخت خودرو تمام شود، باک بعدی به عهده خود شما است.

این ایده کار خود را در Ann Arbor میشیگان آغاز کرده است و در آنجا تعداد 21 خودرو را در اختیار دانش آموزان و دانشجویان دانشگاه میشیگان قرار داده است. به زودی قرار است این خدمات به نیویورک و شیکاگو نیز تسری پیدا کند. این ایده همچنین شامل بخش دیگری است که طی آن سایر افراد صاحب خودرو میتوانند خودروی خود را برای استفاده از دیگران به اشتراک بگذارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار