کد خبر: ۱۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - 2017 October 30
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها و در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص برنامه های این وزارتخانه برای توسعه پرونده الکترونیک سلامت و نقش آن در پیاده سازی نظام ارجاع، گفت: ما متولی دولت الکترونیک هستیم و یکی از خدمات دولت الکترونیک، "سلامت الکترونیک" است و رییس جمهور نیز در خصوص این موضوع، دغدغه های زیادی دارد.
به گزارش آی تابناک : مهندس محمد جواد آذری جهرمی در نشست خبری خود در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، با اشاره به جلسه ای که اخیرا با حضور رییس جمهور، وزرای بهداشت، رفاه و رییس دفتر ریاست جمهور برگزار شد، گفت: رییس جمهور در این جلسه بر پیاده سازی مکانیزم پرونده الکترونیک سلامت تاکید داشتند و مقرر شد وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات، متولی هماهنگی های لازم برای پیاده سازی پرونده سلامت الکترونیک، باشد.

وی همچنین از تشکیل جلسه ای با حضور نمایندگانی از وزارتخانه های بهداشت، رفاه، سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایرانیان در خصوص پیاده سازی پرونده سلامت الکترونیک خبر داد و یاد آور شد: مباحث فنی، مشکل ما در پیاده سازی دولت الکترونیک نیست بلکه مشکل، رویه های موجود است و قبلا هم گفتم وقتی برای دریافت مجوز استخر آبزیان باید از 17 سازمان استعلام بگیرید و 55 مرحله برای دریافت این مجوز وجود دارد، پیاده سازی دولت الکترونیک، کار بسیار دشواری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: در دولت الکترونیک، فقط مکانیزاسیون مورد نظر نیست بلکه اصلاح فرآیندها نیز موضوع مهمی است و در جلسه اخیر به این نتیجه رسیدیم که برخی از مکانیزم های نظام سلامت، نیاز به اصلاح دارد و نمایندگان وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی نیز این موضوع را پذیرفتند.

مهندس آذری جهرمی خاطرنشان کرد: با فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز هماهنگی وزارتخانه های بهداشت و رفاه، به زودی می توانیم پرونده الکترونیک سلامت را راه اندازی کنیم.

وی گفت: در حال حاضر نیروهای مسلح با جامعه آماری 5 میلیون نفر، وزارت بهداشت با بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی و سازمان تامین اجتماعی برای بیمارستانهای خود، با توجه به چارچوب و مکانیزم خاص خود ممکن است چند کارت سلامت داشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: رییس جمهور دستور داد که روند کارت های سلامت متوقف شود و از کارت ملی افراد به عنوان زیرساخت کارت الکترونیک سلامت استفاده شود البته تلاش داریم تا با استفاده از سرویس های موبایل محور، حتی فیزیک کارت الکترونیک سلامت را نیز حذف کنیم




منبع:سلامت نیوز 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار