کد خبر: ۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۳۰ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 20
انقلاب واقعیت مجازی به سرعت نزدیک می‌شود. محصولاتی مانند Oculus Rift را از همین الان می‌توانید پیش‌خرید کنید و HTC Vive هم از اواخر فوریه وارد بازار خواهد شد. اما از کجا می‌توانید بفهمید که دستگاه رایانۀ شما توان لازم برای استفاده از امکانات واقعیت مجازی را دارد یا نه؟

انقلاب واقعیت مجازی به سرعت نزدیک می‌شود. محصولاتی مانند Oculus Rift را از همین الان می‌توانید پیش‌خرید کنید و HTC Vive هم از اواخر فوریه وارد بازار خواهد شد. این گجت‌ها و محصولات مشابه دیگر، به شما اجازه می‌دهد بازی‌های کامپیوتری و دیگر برنامه‌هایتان را در یک فضای سه بعدی تجربه کند، البته فقط در صورتی که کامپیوتر خانگی شما امکانات لازم برای این کار را داشته باشد. اما از کجا می‌توانید بفهمید که دستگاه رایانۀ شما توان لازم برای استفاده از امکانات واقعیت مجازی را دارد یا نه؟

خوشبختانه اخیرا‌ً یک راه ساده برای این کار معرفی شده است. شرکت Oculus VR، شرکت مادر دستگاه Oculus Rift یک نرم‌افزار عرضه کرده است که تمام کنترل‌های لازم برای این کار را صورت می‌دهد. البته HTC هنوز حداقل امکانات لازم برای دستگاه واقعیت مجازی خود را اعلام نکرده است اما تصور می‌شود که این اطلاعات تفاوت زیادی با موارد مشابه ‌Oculus نداشته باشد. برای اینکه بتواند از این ابزار استفاده کنید نیازی نیست حتماً Oculus Rift را پیش خرید کرده باشید.

برای استفاده از این ابزار، ابتدا از سایت Oculus، فایل Rift Compatibility tool for Windows را دانلود کنید. این صفحه همراه با صفحۀ سفارش Oculus Rift باز می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد تا قبل از سفارش، از قابلیت دستگاه خود برای استفاده از آن مطمئن شوید.

پس از دانلود این فایلِ EXE، روی آن کلیک کنید و در پنجره‌ای که باز می‌شود گزینۀ Start را انتخاب کنید. دقت کنید که اگر نمی‌خواهید مشخصات سیستم شما برای Oculus فرستاده شود، گزینه‌ای را که در بالای کلید آغاز است غیرفعال کرده باشید.

برنامه خیلی زود به کار افتاده و سیستم شمارا چک خواهد کرد. شما نتایج را در یک قالب خیلی ساده مشاهده خواهید کرد که به شما می‌گوید آیا برای استفاده از امکانات واقعیت مجازی آماده هستید یا خیر، و اگر پاسخ منفی است، ضعف دستگاه شما در کجاست. همانگونه که در تصویر پایین می‌بینید، کارت گرافیک و پردازشگر ضعیف لپ تاپ من توان لازم برای اجرای گجت‌های واقعیت مجازی را ندارند.

آیا برای ورود به واقعیت مجازی آماده‌اید؟این نرم افزار به شما جواب می‌دهد.

شما بر مبنای این اطلاعات می‌توانید نتیجه بگیرید که آیا باید برای استفاده از این جریان آیندۀ عصر اطلاعات تغییری در امکانات دستگاه رایانۀ خود بدهید یا کلا آن را عوض کنید و یا اینکه اصلا به طور کل قید گجت‌های مرموز و نه چندان خوشایند واقعیت مجازی را بزنید!

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار