کد خبر: ۱۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 20
گوگل، بزرگترین شرکت اینترنتی دنیا، خدمات متنوعی را ارائه می کند، احتمالا نام بسیاری از این سرویس ها را شنیده اید و یا حتی با آنها کار کرده اید.

به گزارش آی تابناک : خدمات شرکت گوگل فقط به "جستجو” محدود نمی شود. اما استفاده از این سرویس ها نیازمند ایجاد یک حساب کاربری یا اکانت گوگل است. پس از ایجاد یک حساب کاربری گوگل، به طیف وسیعی از خدمات گوگل که عمدتا رایگان هستند دسترسی پیدا خواهید کرد. حتما با گوگل پلی، گوگل پلاس، جیمیل، گوگل مپ و … آشنا هستید. یکی از پرکاربردترین سرویس های گوگل، سرویس ایمیل گوگل است که با نام جیمیل ( GMail ) شناخته می شود.

همچنین اگر شما یک گوشی هوشمند سامسونگ، هوآوی و … داشته باشید که روی آن سیستم عامل اندروید نصب شده است، لازم هست که یک اکانت در گوگل ایجاد کنید تا بتوانید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. دانلود و نصب اپلیکیشن از گوگل پلی (بزرگترین و معتبرترین فروشگاه اپلیکیشن دنیا)
  2. ورود به حساب جیمیل و مشاهده ایمیل و ارسال ایمیل توسط گوشی موبایل
  3. ذخیره شماره تلفن های دفترچه تلفن و سینک (همگام سازی) آنها و نگهداری آنها، برای زمانی که قصد خرید گوشی جدید دارید، و یا می خواهید گوشی را ریست فکتوری کنید.
  4. استفاده از نقشه گوگل (گوگل مپ) برای مسیریابی
  5. استفاده از فضای ابری گوگل درایو برای ذخیره فایل ها و همراه داشتن آنها
  6. استفاده از تقویم گوگل برای تنظیم کارها، جلسات و سایر برنامه ها و یادآوری های زمان بندی شده
  7. استفاده از شبکه اجتماعی گوگل پلاس (چیزی شبیه فیسبوک)
  8. و …

شایان ذکر است در صورتی که گوشی شما آیفون است، شما نیاز به یک اپل آیدی خواهید داشت تا بتوانید از خدمات شرکت اپل استفاده کنید. اما همچنان می توانید اکانت گوگل نیز داشته باشید.

در این آموزش تصویری، یاد خواهید گرفت که چگونه یک اکانت در گوگل ایجاد کنید. روش آموزش ساخت اکانت گوگل به وسیله کامپیوتر توضیح داده می شود. اما شاید شما بخواهید توسط گوشی هوشمندتان حساب در گوگل ایجاد کنید.

شما با ایجاد یک حساب چه از طریق کامپیوتر، لپتاپ، تبلت، گوشی و یا هر دیوایس دیگر، به این سرویس ها دسترسی پیدا خواهید کرد و روی یک دیوایس دیگر فقط کافیست به حساب کاربری خود وارد شوید تا گوگل به صورت خودکار اطلاعات شما را سینک کند. به عنوان مثال اگر در حال حاضر یک جیمیل دارید در حقیقت یک اکانت گوگل دارید و اگر می خواهید اپلیکیشنی را از گوگل پلی روی گوشی دانلود کنید لازم هست که به وسیله گوشی با وارد کردن آدرس ایمیل و رمز عبورتان در جایی که از شما سوال می شود، به حساب کاربریتان وارد شوید. در حقیقت هنگام استفاده از هر کدام از سرویس های گوگل که از شما خواست "یک حساب ایجاد کنید” می توانید آن را ایجاد کنید و یا اینکه از حساب جیمیلی که قبلا ساخته اید استفاده کنید.

در ادامه سعی کردم، به صورت گام به گام، روش ایجاد اکانت در گوگل را توضیح دهم، پس با ما همراه شوید.

  1. برنامه مرورگر اینترنتتان را اجرا کنید (گوگل کروم، فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر، اپرا، سافاری و …). پیشنهاد من به شما گوگل کروم است. در نوار آدرس مرورگرT آدرس سایت گوگل ( google.com ) را وارد کنید. سپس، مانند تصویر زیر روی دکمه "Sign in” ( تلفظ: ساین این )، کلیک کنید.

    روش ساخت اکانت در گوگل - کلیک روی دکمه "Sign in"

    روش ساخت اکانت در گوگل – کلیک روی دکمه "Sign in”

  2. در صفحه ای که باز می شود از شما آدرس ایمیل یا شماره تلفنتان را می پرسد که کاری به آن نداشته باشید چون هنوز اکانت ایجاد نکرده ایم. بنابراین لازم هست مانند تصویر زیر روی گزینه "More options” که در تصویر مشخص شده است، کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه یک ساب منو نمایش داده می شود.

    روش ساخت اکانت در گوگل - کلیک روی گزینه "More options"

    روش ساخت اکانت در گوگل – کلیک روی گزینه "More options”

  3. مانند تصویر زیر، در ساب منویی که نمایش داده شده است، گزینه "Create account” یعنی: ایجاد حساب، را کلیک کنید.

    روش ساخت اکانت در گوگل - کلیک روی گزینه "Create account"

    روش ساخت اکانت در گوگل – کلیک روی گزینه "Create account”

  4. صفحه ای باز می شود مانند تصویر زیر. در سمت چپ این صفحه به شما توضیح داده که فقط کافیست یک حساب رایگان در گوگل داشته باشید تا به تمام گوگل دسترسی پیدا کنید، همچنین تعدادی از محبوبترین و معروفترین سرویس های گوگل را نیز با نمایش لوگوی آنها مشاهده می کنید. در سمت راست یک فرم مشاهده می کنید که باید آن را تکمیل کنید تا حساب برای شما ایجاد شود. اولین گزینه نام و نام خانوادگی شماست. می توانید نام حقیقی خودتان را وارد کنید.

    روش ساخت اکانت در گوگل

    روش ساخت اکانت در گوگل

  5. در قسمتی که با شماره ۵ مشخص شده شما باید یک آیدی برای خودتان وارد کنید. این آیدی در خقیقت نام کاربری شما نیز هست و به همراه عبارت "@gmail.com” معرف آدرس ایمیل شما نیز خواهد بود بنابراین توصیه می شود آیدی وارد کنید که متناسب با نام شما باشد و بتوانید ایمیلتان را به دیگران ارائه کنید. اگر به تصویر زیر دقت کنید، من یک آیدی وارد کردم و یک پیغام قرمز رنگ خطا، ایجاد شده و همچنین حاشیه دور فیلد ورودی آدرس ایمیل یا همان آیدی، قرمز رنگ شده. و در زیر متون قرمز رنگ به من چند آیدی دیگر پیشنهاد شده. این به این علت رخ می دهد که آیدی من قبلا در سیستم گوگل وجود داشته است، و به من اخطار می دهد که یک آیدی دیگر وارد کنم و یا اینکه از موارد پیشنهادی زیر استفاده کنم. در صورتی که به این مشکل برخوردید سعی کنید آیدی را تغییر دهید و یا اگر موارد پیشنهادی باب میلتان بود روی یکی از آنها کلیک کنید.

    روش ساخت اکانت در گوگل - تست وجود یا عدم وجود آیدی

    روش ساخت اکانت در گوگل – تست وجود یا عدم وجود آیدی

  6. در فیلد بعدی که در تصویر زیر مشاهده می کنید باید یک رمز عبور برای خودتان انتخاب کنید. این رمز عبور را باید در کادر "Create a password” تایپ کنید و سپس دوباره آن را در کادر "Confirm your password” تایپ نمایید. فلسفه علت اینکه باید رمز را دو بار وارد کنید این است که شما رمز را نمی بینید و هنگام تایپ فقط علامت دایره توپر نمایش داده می شود و برای اینکه مطمئن شوید که رمز را درست تایپ کرده اید، ان را برای بار دوم هم تایپ می کنید که اگر اشتباه وارد کرده باشید به شما یک خطا نشان داده می شود تا بعدا هنگام ورود به مشکل بر نخورید. هنگام انتخاب پسوورد ( رمز ) به چند نکته توجه داشته باشید: اول اینکه رمز عبور نباید کمتر از ۸ کاراکتر باشد، دوم اینکه از رمزهای عمومی مثل ۱۲۳… و یا abcd… و یا چیزهای شخصی مثل شماره موبایل یا شناسنامه یا نام حیوان خانگی و … استفاده نکنید چرا که در صورتی که شخصی با شما آشنا باشد می تواند به راحتی آن را حدس بزند. سوم اینکه، سعی کنید ترکیبی از حروف و اعداد را استفاده کنید. چهارم اینکه، حواستان باشد که صفحه کلیدتان در حالت فارسی نباشد و نیز وضعیت "Caps Lock” را بررسی کنید که آیا در حال تایپ با حروف بزرگ انگلیسی هستید یا حروف کوچک و آخرین مورد اینکه برای باز کردن حساب در گوگل هرگز از کلمه رمزی که برای جاهای دیگر استفاده کرده اید، استفاده کنید.

    روش ساخت اکانت در گوگل - انتخاب کلمه عبور مناسب

    روش ساخت اکانت در گوگل – انتخاب کلمه عبور مناسب

  7. سپس اطلاعات تاریخ تولد و جنسیت را در کادرهای مشخص شده در زیر وارد کنید، دوباره اینجا نیز توصیه می کنم هرگز تاریخ تولد واقعیتان را وارد نکنید. پس از آن، شماره تلفن همراهتان را وارد کنید ( در این مورد حواستان باشد حتما و حتما شماره موبایل خودتان را وارد کنید). دقت داشته باشید که اگر از وی پی ان یا آنتی فیلتر استفاده نکرده باشید، گوگل به صورت خودکار پرچم ایران را به شما نشان می دهد و کد +۹۸ که کد ایران هست را برای شما وارد می کند. اما اگر به هر دلیلی پرچمی غیر از ایران را مشاهده کردید و کد پیش شماره کشور برای شما چیزی غیر از +۹۸ بود، روی پرچم کلیک کنید و از لیستی که به شما نشان داده می شود ایران را انتخاب کنید. در کادر بعدی باید آدرس ایمیلی را وارد کنید که در حال حاضر متعلق به شماست و به آن دسترسی دارید. این آدرس ایمیل هنگام فراموشی رمز عبور به کمک شما خواهد آمد. اما اگر ایمیلی ندارید می توانید این کادر را خالی بگذارید. دقت کنید که اطلاعاتی که اینجا وارد می کنید را جایی یادداشت نمایید تا در صورت نیاز بتوانید به آن مراجعه کنید. ممکن است بعدها گوگل از شما تاریخ تولدتان را بپرسد. به عنوان مثال هنگام فراموشی رمز عبور. در نهایت روی دکمه آبی رنگ "Next step”، کلیک کنید.

    روش ساخت اکانت در گوگل - ورود تاریخ تولد و شماره تلفن همراه

    روش ساخت اکانت در گوگل – ورود تاریخ تولد و شماره تلفن همراه

  8. مانند تصویر زیر، متن توافقنامه گوگل به شما نشان داده می شود که باید با آن موافقت کنید. لازم نیست بدانید چه چیزی در آن نوشته شده چون ما در ایران زندگی می کنیم. و البته هرگز نخواهیم توانست از این حقوق قانونی استفاده کنیم. فقط به شما اطمینان می دهم موردی که به زیان شما باشد در آن نیست. بنابراین برای نمایان شدن دکمه آبی رنگ "I AGREE” به معنی "موافقت می کنم”، متن توافقنامه را با ماوس اسکرول کنید و تا پایین بیایید. سپس روی دکمه آبی رنگ "I AGREE” کلیک کنید.

    روش ساخت اکانت در گوگل - اعلام موافقت  با متن توافقنامه گوگل

    روش ساخت اکانت در گوگل – اعلام موافقت  با متن توافقنامه گوگل

  9. بسیار خوب. تمام شد و حساب کاربری گوگل برای شما ایجاد گردید. در کادری که با حاشیه قرمز رنگ در تصویر زیر مشخص کردم، به شما خوشامد گفته و آدرس ایمیل یا همان اکانت گوگل شما نشان داده می شود. روی دکمه "Continue” کلیک کنید.

    روش ساخت اکانت در گوگل - حوشامد گویی گوگل

    روش ساخت اکانت در گوگل – حوشامد گویی گوگل

  10. حالا می توانید وارد جیمیل شوید و یا اینکه از اکانتی که ایجاد کرده اید جای دیگری استفاده کنید. برای این کار مانند تصویر زیر (مرحله ۱۰)، کلیک کنید.
  11. سپس از ساب منویی که نشان داده می شود روی سرویس جیمیل (مرحله ۱۱) کلیک کنید.

    روش ساخت اکانت در گوگل - ورود به جیمیل

    روش ساخت اکانت در گوگل – ورود به جیمیل

  12. اگر همه موارد فوق را به درستی طی کرده باشید وارد اکانت جیمیل خودتان خواهید شد و در وسط پنجره، کادری شبیه کادر زیر را خواهید دید که به صورت مختصر و مفید به شما جیمیل را معرفی می کند می توانید روی دکمه آبی رنگ "Next”، مانند تصویر زیر کلیک کنید و بقیه اسلایدهای معرفی جیمیل را ببینید و یا اینکه مانندتصویر زیر (مرحله ۱۲) روی دکمه ضربدر بالا سمت راست پنجره نمایش داده شده کلیک کنید تا بسته شود.

    روش ساخت اکانت در گوگل - معرفی اجمالی جیمیل

    روش ساخت اکانت در گوگل – معرفی اجمالی جیمیل

  13. به شما تبریک می گویم حالا شما صاحب یک اکانت در گوگل هستید که همان آدرس ایمیل اختصاصی شماست و میتوانید از آن هم برای دریافت و ارسال ایمیل و هم سایر سرویس های گوگل استفاده کنید. اگر دقت کنید میبینید که یک ایمیل نیز دریافت کرده اید این اولین ایمیلی است که برای شما به صورت خودکار توسط گوگل ارسال شده و به شما خوشامد می گوید.

    روش ساخت اکانت در گوگل - محیط جیمیل

    روش ساخت اکانت در گوگل – محیط جیمیل

در صورتی که ابهامی وجود داشت و یا به مشکلی برخوردید می توانید در پایین، بخش دیدگاه ها، موضوع را مطرح کنید تا من یا سایر دوستان پاسخ مناسبی به شما ارائه کنیم.





منبع : پایگاه خبری آزادگان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار