مورد سامسونگ بر مبنای این رویکرد است که درحالی که پتنت فعلی ارزش ها و نقاط مثبت خاص خود را دارد بسیاری از بخش های آن منسوخ و کهنه است و مربوط به زمانی میشود که ایده های مدرن در طراحی و تولید محصولات به ذهن هیچ کس نمیرسیده است. به شکلی خاص پتنت های طراحی دردسر زیادی برای سامسونگ درست کرده است و بسیاری از دوستان جدید سامسونگ نیز از این موضوع واهمه دارند که اگر سیستم فعلی به همین شکل باقی بماند منجر به باز ماندن ایده های جدید از رشد و ترقی شود.
تمرکز به شکل ویژه بر دو بخش از این سیستم پتنت معطوف است. مورد اول مربوط به باز تعریف و تجدید نظر در مورد حیطه یک طراحی است. وقتی امتیازات انحصاری یا همان پتنت های طراحی در تکنولوژی ثبت میشوند، نیازمند صیانت و حفاظت حتی در برابر طراحی هایی از حوزه های خارج از این موضوع مثلا طراحی لباس و یا لوازم آشپزخانه است. این موضوع امروزه حتی آنقدر گسترش یافته که طراحی در آیکون ها و کنترل های واسط کاربری را نیز شامل میشود.
مورد دوم اما به نظر به علایق سامسونگ نزدیک تر است. اینکه چگونه و چطور میزان زیرپا گذاشتن حق امتیاز انحصاری محاسبه میشود؟ در سیستم فعلی یک مورد نقض حق انحصاری منجر به آن میشود که صاحب امتیاز اصلی، تمامی سود و درآمد ناشی از محصولی که این حق را نقض کرده، تصاحب کند. حال تصور کنید که یک آیکون در یک تبلت منجر به نقض امتیاز انحصاری شود و در نتیجه این امر شرکت سازنده تبلت تمام سود عاید شده از فروش و خدمات آن را از دست خواهد داد!
هنوز دادگاه عالی تصمیم به آن نگرفته که جلسه ای را برای دادرسی این موضوع برگزار کند و به همین دلیل است که شرکت های بزرگی نظیر گوگل، فیسبوک، دل و اچ پی حمایت خود را از سامسونگ برای مجاب کردن دادگاه عالی اعلام کرده اند. این شرکت ها اعلام کرده اند که تفسیر دادگاه عالی از سیستم پتنت ها کاملا بی ارتباط با واقعیت های اقتصادی است و میتواند منجر به عقب ماندن اختراعات و خلاقیت ها شود.
اگر دادگاه عالی
نظر به دادرسی این موضوع بدهد، این برای اولین بار طی یک قرن اخیر است که این
اتفاق رخ میدهد. به شکلی جالب توجه سامسونگ با جمع کردن دوستان قدرتمند به دور خود
و تنها گذاشتن اپل در یک جبهه، به زدن یک سیلی محکم به صورت اپل بسیار نزدیک شده
است!