کد خبر: ۱۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 07
انجمن هفته جهانی فضا شعار هفته جهانی فضا در سال جاری را "کشف جهان‌های تازه در فضا" انتخاب کرد.

به گزارش آی تابناک : هر سال انجمن هفته جهانی فضا (WSWA) موضوعی را برای هفته جهانی فضا (WSW) انتخاب می‌کند تا تمام فعالیت ها و رویدادهای صورت گرفته در جهان را در این هفته 12 تا 18 مهر 1396 (4 تا 10 اکتبر 2017 میلادی) پیرامون این شعار برنامه‌ریزی کند. این انجمن شعار هفته جهانی فضا در سال 2017 را "کشف جهان‌های تازه در فضا" اعلام کرده است.

در سال ۱۹۹۹، مجمع عمومی سازمان ملل، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن، چهارم تا دهم اکتبر هر سال (۱۳ الی ۱۹ مهر)، به عنوان هفته جهانی فضا، انتخاب شد. هدف از این کار هم، ترویج و توسعه دانش فضایی و آشنا کردن مردم و جوانان از نقش فناوری فضایی در زندگی انسان‌ها روی زمین اعلام شد. این هفته حد فاصل دو رویداد تاریخی است. ۴ اکتبر ۱۹۵۷، اسپتونیک، نخستین ماهواره جهان توسط اتحاد جماهیر شوروی به فضا پرتاب شد. در ۱۰ اکتبر ۱۹۶۷، نخستین معاهده استفاده صلح‌آمیز از فضای ماوراء جو در سازمان ملل به امضاء رسید.

سازمان ملل و مسئولان انجمن هفته جهانی فضا، از تمامی گروه‌ها و تشکل‌ها در سراسر جهان خواسته‌اند تا در این هفته، با اجرای برنامه‌های مختلف، مانند برگزاری همایش‌های و نمایشگاه‌های فضایی، اجرا مسابقات علمی و هر کاری که بتواند نظر جوانان را به دانش فناوری فضایی جلب کند، انجام دهند.

«فراهم کردن شرایط منحصربفرد در توسعه فضا و آموزشهای مربوطه»، «تشویق به استفاده بیشتر از فضا به منظور توسعه اقتصاد پایدار»، «نشان دادن حمایت عمومی از برنامه های فضایی»، «ایجاد شور و اشتیاق در نسل جوان در رابطه با علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات» و «تقویت همکاریهای بین المللی در توسعه فضا و آموزشهای مربوطه» از جمله مهم ترین اهداف برگزاری هفته جهانی فضا است.

کمیته جهانی برگزاری مراسم هفته فضا، در هر سال شعاری را برای آن در نظر می‌گیرد. هدف از این کار، همسو کردن فعالیت‌ها و برنامه‌های گروه‌های مختلف در سراسر جهان، در راستای هدفی مشترک است.

شعارهای مراسم هفته جهانی فضا از ابتدا تاکنون؛ «سال ۲۰۰۰: آغاز هزاره فضایی»، «سال ۲۰۰۱: الهام از فضا، سال ۲۰۰۲: فضا و زندگی روزمره»، «سال ۲۰۰۳: فضا؛ افقی فراتر از زمین»، «سال ۲۰۰۴: فضا برای توسعه پایدار»، «سال ۲۰۰۵: اکتشاف و تخیل»، «سال ۲۰۰۶: فضا برای نجات زندگی»، «سال ۲۰۰۷: پنجاه سال در فضا»، «سال ۲۰۰۸: کاوش در جهان»، «سال ۲۰۰۹: فضا برای آموزش»، «سال ۲۰۱۰: اسرار جهان هستی»، «سال ۲۰۱۱: پنجاه سال انسان در فضا»، «سال ۲۰۱۲: فضا برای ایمنی و امنیت انسان‌ها»، «سال ۲۰۱۳: کاوش مریخ، شناخت زمین»، «سال ۲۰۱۴: فضا؛ راهنمای راه»، «سال ۲۰۱۵: اکتشاف»، «سال ۲۰۱۶: سنجش از دور؛ توانمندسازی آینده» و «سال 2017: کشف جهان‌های تازه در فضا». 






منبع : معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار