کد خبر: ۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۲۸ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 18
ماجرای هک شدن iCloud اپل و لو رفتن عکس های شخصی سلبریتی ها را که به خاطر دارید؟ هکی که در اواسط سال 2014 رخ داد و هکر این ماجرا اقدام به انتشار تصاویر شخصی و غیر اخلاقی بازیگران و سلبریتی های هالیوودی در سطح اینترنت کرد. این هک به fappening مشهور شد و اکنون بعد از دو سال یک مستند قضایی دادگاه آمریکا نام مستعار مهمترین مظنون این حادثه را افشا کرده است: «اد ماجرشیک» - Ed Majerczyk.

ماجرای هک شدن
iCloud اپل و لو رفتن عکس های شخصی سلبریتی ها را که به خاطر دارید؟ هکی که در اواسط سال 2014 رخ داد و هکر این ماجرا اقدام به انتشار تصاویر شخصی و غیر اخلاقی بازیگران و سلبریتی های هالیوودی در سطح اینترنت کرد. این هک به fappening مشهور شد و اکنون بعد از دو سال یک مستند قضایی دادگاه آمریکا نام مستعار مهمترین مظنون این حادثه را افشا کرده است: «اد ماجرشیک» - Ed Majerczyk.

در سال 2014 اف بی آی اقدام به بازرسی ناگهانی خانه اد ماجرشیک، اهل شیکاگو که مظنون اصلی ماجرای هک iCloud و انتشار گسترده تصاویر شخصی و غیر اخلاقی سلبریتی ها در سطح نت بود – ماجرایی که اصطلاحا به Celebgate یا Fappening مشهور – شد کرد.

«اف بی آی» هکر سال گذشته سلبریتی ها و منتشر کننده تصاویر شخصی آنها را دستگیر کرد


بر اساس این مستند در این بازرسی اف بی آی موفق به کشف برخی تصاویر غیر اخلاقی از «جنیفر لارنس» بازیگر مشهور هالیودی نیز شد. این فرد متهم به دسترسی غیر مجاز به حساب های کاربری سلبریتی ها از داخل منزلش در شیکاگو شد. اما ماجرا چگونه رقم خورده بود؟

نام ماجرشیک زمانی به میان آمد که اف بی آی منزل «امیلیو هررا» - Emolio Herrera – اهل شیکاگو را مورد بازرسی ناگهانی قرار داد که تصور میشد وی اقدام به انتشار تصاویر شخصی کاربران iCloud و از جمله تصاویر مربوط به بیش از 100 چهره معروف هالیوودی کرده است.

این سند حقوقی نشان میدهد که ماجیرشیک به حساب کاربری این افراد از طریق جعل عنوان کارشناس فنی اپل، دسترسی پیدا کرده است و تاز آنجا توانسته است به عکس های خصوصی و غیر اخلاقی آنها دست پیدا کرده و آن را در سطح نت منتشر کند. این سند توضیح میدهد:

اف بی آی معتقد است که ماجرشیک از طریق یک سری ایمیل ساختگی همچون appleprivacysecurity@gmail.com ، تور خود را برای قربانیان پهن کرده است که آنها را مجاب به در اختیار گذاشتن گذرواژه های خود کرده.

این ماجرا در مورد «جنیفر لارنس» جالب توجه است. وی ابتدا دسترسی خود به حساب iCloud را از دست داده و بعد از آن با ایمیلی از طرف appleprivacysecurity@gmail.com مواجه میشود. در این ایمیل آمده بود:

روز چهارشنبه حساب کاربری اپل شما برای وارد شدن به iCloud از یک دستگاه ناشناخته مورد استفاده قرار گرفته است. سیستم عامل مورد استفاده: iOS 5.4، محل: موسکو، روسیه. اگر خود شما از این محل و دستگاه استفاده کرده اید میتوانید این پیام را نادیده بگیرید. اما در غیر این صورت جهت حفاظت از اطلاعات خود، پیشنهاد میکنیم که سریعا اقدام به تغییر گذرواژه خود کنید. برای اطمینان از این که خود شما اقدام به تغییر گذرواژه میکنید، ما یک کد به شما میدهیم که از آن برای Reset کردن گذرواژه استفاده کنید.

این سند نشان میدهد که ماجرشیک از روش های متنوع و ترکیبی برای ساخت ایمیل های جعلی – که به نظر از سوی اپل فرستاده شده اند – استفاده کرده است و به این روش موفق به دسترسی به حسابهای iCloud قربانیان مشهور و معروف خود شده است.

بر اساس گزارش FBI، ماجرشیک موفق به دسترسی به 330 حساب کاربری اپل شده که همه اینها از داخل منزلش انجام شده است و در مجموع شامل 600 اقدام برای ارسال ایمیل جعلی بوده است. بعد از بدست گرفتن این حساب ها وی تمام محتویات حساب کاربری iCloud قربانیان را دانلود و بر روی شبکه 4Chan در اینترنت قرار داد.

گفتنی است که همچنان تحقیقات اف بی آی در مورد این واقعه ادامه دارد و طی روزهای آینده جزئیات بیشتری در این مورد منتشر خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار