کد خبر: ۱۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 03
محققان در دانشگاه لنکستر موفق به توسعه یک فناوری جدید شدند که به واسطه آن هر جسم نزدیک به دست می‌تواند به عنوان یک کنترل از راه دور استفاده شود.

به گزارش آی تابناک : این فناوری که" Matchpoint " نام دارد به گونه‌ای است که شما با استفاده از آن حتی از  حرکت دست به تنهایی نیز می‌توانید به عنوان یک ریموت کنترل استفاده کنید.

همچنین بر خلاف برخی از سیستم های دیگر که با حرکات مختلف کار می‌کنند، کاربران مجبور نیستند حرکات مختلف را برای دستورات مختلف حفظ کنند.

تنها نیاز سخت افزاری "Matchpoint " که توسط کریستوفر کلارک دانشجوی دکترا طراحی شده ، یک وب کم معمولی است.

در اینجا به نحوه عملکرد این سیستم خواهیم پرداخت.

در یک گوشه صفحه تلویزیون، گروهی از "ویجت‌های" (widgets) دایره ای کوچک وجود دارند که عملکردهایی مانند کنترل میزان صدا یا تغییر کانال را نشان می‌دهند.

اهداف بصری در اطراف هر یک از این ویجت‌ها، مانند قمرهایی که به دور یک سیاره می چرخند، وجود دارند.

به عنوان مثال، در مورد تغییر کانال، ویجت شامل یک تصویر از یک تلویزیون است، در حالی که نمادهای مثبت+ و منفی- برای حرکت بالا و پایین کانال در اطراف آن وجود دارد.

کاربران به سادگی عملکردی را که می‌خواهند کنترل کنند، انتخاب می‌کنند و سپس فنجان قهوه، قلم، چنگال و یا هر چیز دیگری که در دست دارند را با همان سرعت و جهت‌گیری که اهداف بصری به دور ویجت می‌چرخند حرکت می‌دهند.

Matchpoint" " با استفاده از یک فناوری به نام "اتصال فضایی خود به خودی"(spontaneous spatial coupling)، به طور خودکار حرکت چرخشی را از طریق وب‌کم تشخیص می‌دهد و آن را با عملکرد مورد نظر مطابقت می‌دهد.

این سیستم نیازی به کالیبراسیون نداشته و همچنین نیازی به داشتن اطلاعات پیشین از اشیا ندارد و تا زمانی که می‌تواند آنها را در هماهنگی با یکی از اهداف بصری ببیند به کار خود ادامه می‌دهد.

مقاله این پژوهش در کنفرانس UIST2017 در شهر کِبک، در اواخر این ماه ارائه خواهد شد.




منبع : روزنامه نصف جهان 












ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار