تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - 2017 September 28
وزارت امنیت ایالات متحده آمریکا (DHS) اخیرا قانون جدیدی را در مجله رسمی Federal Register به اطلاع همه رساند که قرار است این قانون اواخر این ماه اجرا شود.
به گزارش آی تابناک : این قانون تا حد زیادی اشاره می کند که بخشی از سوابق رسمی مهاجران در  اسناد الکترونیک دولت ثبت می شوند، زیرا DHS اقدام به هدایت بیشتر کارهای مهاجران در یک محیط الکترونیکی کرده است. به هر حال DHS موارد و دسته های جدیدی را به سوابق رسمی اضافه کرده است که شامل رسانه های اجتماعی، نام های مستعار، اطلاعات شناسایی مرتبط و نتایج جستجو ها می شود. طرح جمع آوری اطلاعات مربوط به شبکه های اجتماعی تنها در مورد مهاجران جدید اجرا نمی شود بلکه این طرح مخصوص تمامی مهاجران اعم از ساکنان دائمی و شهروندان عادی نیز می شود.


این اقدام مسلما دور از انتظار نبود، چرا که وارد کردن اطلاعات شبکه های اجتماعی مهاجران در سوابق مهاجران موضوعی است که مدت ها مورد بحث و گفتگو بوده است. در سال 2015، وزارت امنیت داخلی آمریکا طرحی برای افزودن اطلاعات مربوط به شبکه های اجتماعی کاربران در برگه در خواست ویزا ارائه کرد و در سال 2016 بخش جدید را به فرم سفر بازدیدکنندگان خارجی که تحت برنامه عدم نیاز به ویزا به آمریکا آمده بودند، ارائه و اجرا کرد که این بخش درباره حساب کاربری شبکه های اجتماعی بازدیدکنندگان سوال می کرد. در اسفن ماه سال گذشته وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد در حال برنامه ریزی طرح جدید است که در این طرح از بازدیدکنندگان اهل کشورهای ممنوعیت سفر ترامپ نه تنها درباره نام حساب های اجتماعی شان سوال خواهد شد بلکه رمز عبور این حساب ها نیز خواسته می شود. همچنین در فروردین ماه گزارشات حاکی از این بودند که رکس تیلور سون وزیر امور خارجه آمریکا دستور داده است رسانه های اجتماعی تمامی افرادی که درخواست ویزا برای بازدید از مناطق کنترل شده ISIS کرده اند مورد بررسی قرار بگیرد. به علاوه،  دولت ترامپ پس از ارائه این طرح در خرداد ماه یک پرسشنامه طولانی را در ماه تیر به درخواست ویزا اضافه کرد که در آن درباره تمامی کاربردهای رسانه های اجتماعی در 5 سال اخیر سوال می شد.
آدام شوارتز وکیل بنیاد مرز الکترونیکی در رابطه با قانون جدید DHS به BuzzFeed گفت:” وزارت امنیت داخلی تمایل زیادی برای تحقیقات مخفیانه در رسانه های اجتماعی مهاجران و خارجیان دارد و ما فکر می کنیم که این نوعی ورود به حریم شخصی افراد و نقض آزادی بیان است.”
همه مردم می توانند تا 26 مهر که قرار است این قانون جدید اجرایی شود،درباره آن اظهار نظر کنند.






منبع : انگجت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار