تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - 2017 September 27
قابلیت Find My iPhone اپل یک برنامه ریکاوری است و اگر گوشی خود را گم کنید می‌توانید با استفاده از این قابلیت آن را پیدا کنید. اما اخیراً هکرها از این قابلیت سوء استفاده کرده‌اند و با استفاده از آن رایانه‌های مک را قفل کرده و برای بازگشایی قفل آن از کاربران طلب باج کرده‌اند.
به گزارش آی تابناک : هکرها برای انجام این کار باید به نام کاربری و رمز عبور آی کلود شما دسترسی داشته باشند بنابراین همه افراد در خطر این حمله هکری قرار ندارند. اما اگر هکرها به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند می‌توانند به آسانی و با استفاده از یک کد عبور رایانه مک را از راه دور قفل کنند و مانع دسترسی کاربران به رایانه‌های خود شوند.


هکرها برای بازگشایی قفل این دستگاه‌ها از کاربران باج خواهی کرده و تقاضای پرداخت 50 دلار را کرده‌اند. هکرها با استفاده از داده‌های مختلفی که از دیگر سایت‌ها به بیرون درز کرده موفق به دسترسی به اطلاعات کاربری و رمز عبور کاربران شده‌اند و خوشبختانه به نظر می‌رسد این اتفاق به دلیل نقص امنیتی سرورهای اپل نبوده است.
جهت جلوگیری از هک شدن به کاربران توصیه می‌شود رمزهای اپل آی دی خود را به روز کنند و همچنین تأیید احراز هویت دو عاملی را نیز فعال کنند. به کاربرانی که تحت تأثیر این حملات قرار گرفته‌اند نیز توصیه شده جهت باز شدن قفل رایانه‌هایشان با اپل در تماس باشند.






منبع : ابرگیزمو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار