کد خبر: ۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 18
ممکن است هرگز به بستن ساعت مچی علاقه ای نداشته باشید و اساسا از ساعت مچی متنفر باشید. اما به هیچ وجه نمیتوانید با دیدن چگونگی ساخته شدن ساعت مچی F.P Journe تحت تاثیر قرار نگیرید.

ممکن است هرگز به بستن ساعت مچی علاقه ای نداشته باشید و اساسا از ساعت مچی متنفر باشید. اما به هیچ وجه نمیتوانید با دیدن چگونگی ساخته شدن ساعت مچی
F.P Journe تحت تاثیر قرار نگیرید.

در واقع F.P Journe یک برند ساعت سازی بسیار معروف در سوییس است که نام خود را از بنیانگذار اصلی یعنی François-Paul Journe دارد. این ساعت را یکی از پیچیده ترین ساعت های حال حاضر دنیا میدانند زیرا یکی از بهترین و بزرگترین ساعت های Sonnier حال حاضر دنیا است.

اگر با ساعت های Sonnier آشنا نیستید، باید بدانید که ساعت های Sonnier گونه ای هستند که با پیچیدگی خاص خود میتوانند با صدای زنگ، ساعت فعلی را به شما بگویند.

اما یک Sonnier پیچیده دقیقا چیست؟ اگر به شکل خلاصه و سریع بخواهیم توضیح دهیم باید گفت: این نوع از ساعت نمونه ای است با یک مکانیزم فعال برای زنگ زدن در فواصل زمانی یک ربع و یک ساعت، البته بدون دخالت انسان و کاملا به شکل اتوماتیک. این ساعت برای هر ساعت و هر یک ربع زنگ میزند. به این معنی که اگر برای مثال ساعت 3 و 15 دقیقه باشد. این ساعت سه بار به شکل Chime زنگ میزند (دانگ) و یک بار به شکل Strike (دینگ دانگ) به معنی اولین ربع ساعت. در ساعت 3 و 30 دقیقه شما سه بار Chime و دو بار Strike را میشنوید.

اما این ساعت علیرغم ظاهر و عملکرد ساده خود، بسیار پیچیده و با طراحی دقیقی است. ویدئوی زیر دنیای پیچیده این ساعت و چگونگی مراحل ساخت آن را – که تماما دستی است – برای شما تشریح میکند.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار