کد خبر: ۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 18
اپل در حال سرمایه‌گذاری بر روی اشکالی فنی در گوشی‌های آیفون 6S و 6S Plus است که موجب می‌شود میزان ذخیرۀ باقی مانده از باتری گوشی را به درستی نشان ندهد.

اپل در حال سرمایه‌گذاری بر روی اشکالی فنی در گوشی‌های آیفون 6S و 6S Plus است که موجب می‌شود میزان ذخیرۀ باقی مانده از باتری گوشی را به درستی نشان ندهد. به طور دقیق‌تر، میزان ذخیرۀ باتری در گوشی‌هایی که زیر تأثیر این اشکال قرار گرفته اند به روز نمی‌شود که در نتیجه می تواند منجر به این شود که کاربر گمان اشتباهی نسبت به شارژ گوشی خود داشته باشد. به بیان دیگر، ممکن است آیفون 6 شما در میانۀ روز 70 درصد ذخیره شارژ را بر روی صفحۀ خود نمایش بدهد؛ سپس چند ساعت بعد شما باز به ذخیرۀ شارژ گوشی خود توجه کنید و متوجه شوید هنوز همان هفتاد درصد را نشان می‌دهد؛ حال آن‌که در حقیقت میزان واقعی انرژی باقی مانده در دستگاه شما کمتر از این مقدار است.

اسناد پشتیبانی اپل نشان دهندۀ آن است که این اشکال زمانی پیش می‌آید که کاربر ساعت محلی خود را به طور دستی تغییر می‌دهد یا اینکه وقتی که در حال مسافرت هستند، ساعت محلی گوشی‌شان به شکل خودکار تغییر کرده و منطبق با زمان آن منطقه می‌شود.

در حال حاضر راه حل قطعی برای این مشکل پیدا نشده است. تنها راهکاری که توصیه شده است و می تواند به طور مقطعی تا زمانی که دوباره ساعت محلی تان را تغییر نداده اید، این مشکل را برطرف کند این است که گوشی خود را Restart کنید و مطمئن شوید که ساعت آن به طور خودکار تنظیم شود. مسیر انجام این کار به این شکل است: (Setting/ General/ Date & Time to check).

به نظر می‌رسد این اشکال چندان جدی نباشد و از آن دست نقص‌های فنی باشد که با نخستین به روز رسانی سیستم عامل برطرف شود. بنابراین، با انجام دو به روز رسانی پیش روی کاربران اپل، یکی به روزرسانی جزئی به iOS 9.2.1 و دیگری به روزرسانی کلی‌تر به iOS 9.3 به احتمال فراوان این مشکل برطرف خواهد شد. اپل در حال کار بر روی این دو به روز رسانی است.

همچنین توصیه شده است آن دسته از کاربران اپل که این ایراد را در حالی مشاهده کرده‌اند که ساعت محلی‌گوشی‌شان را تغییر نداده بودند، با شرکت اپل تماس گرفته و این مسئله را به اطلاع آن ها برسانند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار