کد خبر: ۱۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 06
بر اساس برخی شنیده‌ها گفته می‌شود اپل در آینده نزدیک اقدام به عرضه آیفون با دوربین ۱۶ یا ۱۸ مگاپیکسلی خواهد کرد.
به گزارش آی تابناک : اپل سفارش تولید ماژول‌های لنز دوربین «بالاتر از ۱۲ مگاپیکسل» را به کارخانه جدید متعلق به کمپانی تایوانی سازنده لنز موبایل به نام Largan Precision داده است.

در این گزارش با استناد به برخی شایعات جدید در بازار ادعا شده Largan تنها شرکتی است که می‌تواند از عهده تامین حداقل سفارش‌های اپل بربیاید. این کارخانه قرار است به صورت ماهانه ۶۰۰ میلیون ماژول لنز دوربین برای آیفون سال ۲۰۱۸ تولید کند.

گفته شده که Largan فرآیند تولید خود را از اکتبر امسال آغاز می‌کند که با در نظر داشتن همین مسئله احتمال می‌رود ماژول‌های یادشده برای استفاده در آیفون ای سال ۲۰۱۸ یا بعد از آن تولید می‌شوند، است و امکان استفاده از آن‌ها در آیفون ۸ بسیار پایین است.

بر اساس شایعات مختلف آیفون ۸ مجهز به یک لنز دوگانه عمودی در بخش پشتی بدنه‌اش است که هر دو لنز تله فوتو و واید آن نیز به لرزش‌گیر تصویر اپتیکال مجهز هستند اما تا امروز هیچ خبری در مورد کیفیت تصویر این لنزها به دست نیامده است.

شرکت کالیفرنیایی همه ساله دوربین مورد استفاده در آیفون‌های جدید را از نظر تعداد مگاپیکسل ارتقاء می‌دهد و در نتیجه بعید نیست اگر امسال نیز با به‌روزرسانی از این دست روبه‌رو شویم.

البته باید در نظر داشته باشید که تعداد مگاپیکسل به تنهایی در نتیجه کار یک دوربین موثر نیست کما اینکه یک تلویزیون یا مانیتور ۴K تنها در حدود ۸.۳ مگاپیکسل دارد که این میزان برای نمایش عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی کفایت نمی‌کند.






منبع : نشریه دیجی تایمز 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار