کد خبر: ۱۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 06
بوی مهرماه، نفسی تازه، بوی درس و مدرسه با شور و شوق بچه ها در پیاده رو ها، بوی نمره ­های بیست، دفتر و کتاب­های نو و مشق­های ناتمام، بوی دوستی های صادقانه و محبت .... چه شور و حالی دارد این روزهای آغاز مدارس، روزهایی با شوق و اضطراب، روزهایی که خیابان­ها با وجود صدای بچه­ها حال و هوایی دیگر خواهند داشت ....
به گزارش آی تابناک :لباس فرم مدارس با رنگین کمانی از طرح­ها و رنگ­های شاد، چالشی است که در روزهای منتهی به بازگشایی مدارس تب و تاب آن بیشتر می­شود . یکی از اتفاقات جذاب و دوست داشتنی که با آغاز مدارس حال وهوای خاصی به شهر می­دهد حضور دانش آموزان با لباس­های فرم رنگی برای رفتن به مدارس است؛ لباس­هایی که برای دانش آموزان نیز می تواند تداعی کننده بازگشت به دوران تحصیل باشد. البته این تنوع لباس فرم مدارس همچنین طرح و رنگ تعیین شده برای آن از سوی مدیران مدارس گاه با اختلاف سلیقه والدین یا دانش آموزان مواجه می شود؛ همچنین قیمت و کیفیت لباسی که به آن ها معرفی شده یا از سوی مدارس عرضه می‌شود از جمله مسایلی است که خانه و مدرسه را به چالش می‌کشاند. استفاده از لباس یکسان در مدارس، اولین و مهم‌ترین مزیتی که بر لباس پوشیدن با سلایق شخصی افراد دارد این است که دانش‌آموزان با هر طبقه اجتماعی و تمکن مالی با یک فرم یکسان‌سازی شده در مدرسه حاضر می‌شوند و همین امر باعث جلوگیری از  ورود  طبقات حاصل از نظام اقتصادی، به نظام دانش‌آموزی کشور می‌شود و در نتیجه نتایج گسترش حس مادی گرایی در دانش‌آموزان متمول راهی به مدرسه باز نخواهد کرد که بتوانند با جنس و مارک و نوع پوشش خاص خود، تمایز طبقاتی خود را به رخ همسالان خود بکشند و موجب رنجش آنها شوند. بسیاری از اولیای دانش آموزان همیشه به خاطر این عدم هماهنگی گله مند هستند. در ضمن این لباس فرم یکسان می‌تواند آموزشی باشد برای  تمرین قانون‌پذیری آنها در یک نظام اجتماعی کوچک به نام مدرسه. دانش‌آموز در جریان این فرایند، جامعه‌پذیرتر خواهد شد و می‌تواند خود را با قوانین غیراجباری اما مفید جامعه در آینده سازگارتر کند. از دیگر مواردی که باعث استقبال خانواده‌ها از پوشیدن لباس‌های فرم شده است، هزینه نسبتا پایینی است که خانواده در عرض یک سال تحصیلی صرف  پوشش می‌کند. با خرید یک لباس فرم با کیفیت، خانواده ها از دست هزینه های بالا جهت خرید لباس فرزندانشان رهایی می­یابند و  دغدغه­ هایشان کمتر می شود. توجه به رنگ، جنس و طرح لباس از دیگر موارد پر اهمیت برای انتخاب یک لباس فرم است. رنگ­های آبی و سفید احساس شادابی و رهاشدگی را القا می کنند و رنگ­های گرم مانند قرمز و نارنجی، زرد و قهوه­ای هرچقدر پر رنگ تر باشند، عواطف و هیجان ها را بیشتر نشان می­دهد. از آنجایی که مدرسه محل فعالیت است، ترکیبی از این رنگ­ها حس فعالیت و شادابی را در دانش آموزان  افزایش می دهد.

چندی است یکی از فروشگاه های اینترنتی، به نام فالوده در تولید و عرضه لباس فرم مدارس فعالیت کرده و ظاهراً بازخورد بسیار خوبی هم از جانب مدیران مدارس و  اولیای دانش آموزان  داشته است. پارچه­ی لباس های تهیه شده از برندهای خوشنام مانند یزدباف و حریر سمنان بوده و قریب به 10.000 دانش آموز لباس فرم خود را بدین گونه تهیه کردند که در نوع خود مثال زدنی است و به احتمال بسیار در سال های آتی رشد بیشتر داشته باشد. مدارس برخی مناطق با سرگردان کردن خانواده ها در مراکز مختلف باعث ناراحتی خانواده ها شده اند در صورتی که با خرید از فروشگاه اینترنتی فالوده  نه تنها  دیگر نیازی به خروج از منزل ندارید بلکه از سرگردانی در مراکز مختلف نیز بی نیاز خواهید بود و  با پیک رایگان سفارش تان را دریافت خواهیدکرد. بازار خرید اینترنتی با پیشرفت تکنولوژی روز به روز داغ تر می­شود و ما هم همگام  با این پیشرفت باید رفته رفته از پوسته­های قدیمی جدا شده و با جریان پبشرفت هماهنگ شویم تا بتوانیم زمان بیشتری را برای بودن در کنار خانواده کنار بگذاریم.





منبع : رپرتاژ 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار