کد خبر: ۱۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 05
کسانی که می خواهند وزن کم کنند یا در دوره رژیم غذایی خاصی به سر می برند معمولاً به آسانی به ترازو نزدیک نمی شوند، اما دستگاهی جدید اختراع شده است که هر روز وادارتان می کند به وزن خود نگاه کنید؛ یک آینه.

به گزارش آی تابناک : شرکت آلمانی Grunding به تازگی در کنفرانس IFA برلین از یک آینه هوشمند رونمایی کرد که به ترازوهای شما متصل شده و وزن، شاخص BMI و کمبود وزن شما را درست پیش رویتان نمایش می دهد.

برای استفاده از این آینه، کاربر روی ترازوی حس سنج می ایست  و در عرض چند ثانیه مشخصات وزن او روی آینه به نمایش در می آید که شامل شاخص چربی بدن، وزن و نموداری در مورد تغییرات وزن او است.

 به گفته سخنگوی این شرکت، وزن کاربر به محض قرارگیری او روی دستگاه در آینه نمایان می شود و اگر فکر دیدن اندامتان در آینه برایتان تا امروز سخت بوده است باید این خبر خوش را بدهیم که می توانید سنجه ها و اطلاعات دیگری را هم برای نمایش در آینه انتخاب کنید. در همان حال که به ترازوها وصل می شوید، این آینه می تواند به یک مسواک هوشمند متصل شود تا به شما بگوید چند وقت از آخرین مسواک زدنتان می گذرد و پیشنهاد دهد که لازم است چه زمانی مسواکتان را عوض کنید. از دیگر امکانات این آینه، نمایش ضربان قلب و وضعیت خواب شما است.

با اینکه این آینه فقط نسخه اولیه از نوع خود است، کاربران این امکان را دارند که ترازوی خود را به یک اپلیکیشن سنجش حس روی گوشی های هوشمند خود متصل کنند تا بتوانند وزنشان را همیشه و درحال حرکت ردیابی کنند. سازندگان این آینه امیدوار هستند که در آینده بتوانند شاهد تولید انبوه این آینه باشند.

تیم تحقیقاتی این شرکت پس از یک پژوهش دو هفته ای به این نتیجه رسیدند که اگر افراد هر روز خودشان را وزن کنند بهتر می توانند وزن کم کنند. بنابراین چه بسا استفاده از این آینه تأثیرات غیر منتظره ای در تشویق مردم به پرهیز از خوردن غذاهای ناسالم و چاق کننده داشته باشد.

دیدن نتایج هرچند کوچک و به صورت منظم در طولانی مدت به افراد انگیزه می دهد تا رژیم غذایی سالم و ورزش منظم را قطع نکنند. همچنین مطلع شدن از میزان اضافه وزن می تواند انگیزه خوبی باشد برای ایجاد تغییر در سبک زندگی و کمک به افراد در اجتناب از اضافه شدن اندازه دور کمر.


 آینه هوشمند
 آینه هوشمند


منبع : بهداشت نیوز 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار