تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 04
دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی کشور گفت: درحالی درآمد حاصل از تجارت بازی های یارانه ای سالانه 100 میلیارد دلار است که تنها سه درصد کانال های تلگرام ایرانی محوریت اقتصادی دارند.
به گزارش آی تابناک : سید عبدالحسین فیروز آبادی روز یکشنبه در مراسم رونمایی از سامانه امضای الکترونیک و احراز هویت قوه قضائیه گفت: مردم در فضای مجازی رفتار و برنامه درستی ندارند، 38 درصد از کانال های تلگرامی بازی، 10 درصد خبری و سه درصد اقتصادی است.

وی با بیان این که سالانه 100 میلیارد تومان تنها از اجرایی بازی کلش اف کلنز خارج می شود، افزود: درآمد حاصل از تجارت بازی های رایانه ای در سال 120 میلیارد دلار است.
فیروز آبادی گفت: رتبه مردم ایران در استفاده از ویکی پدیای انگلیسی رتبه پنجم است درحالی که برخی از کشورهای انگلیسی زبان در رتبه های بعد از ایران قرار دارند.
دبیرشورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور اظهارکرد: برای رفع این مشکل باید کارهای زیادی انجام شود و آنچه در قوه قضاییه باید مورد توجه قرار گیرد بحث مالکیت معنوی و احراز هویت اشخاص می باشد.
فیروز آبادی گفت: محرز نشدن هویت اشخاص سبب شده که کار جدی اقتصادی در فضای مجازی صورت نگیرد و بیشتر زمان کاربرها به سرگرمی و بازی اختصاص یابد.
وی تصریح کرد: مالکیت معنوی در کشور از کمبود قانون رنج می برد و باید در این حوزه گامهای بلندی برداریم.
فیروز آبادی با اشاره به فعالیت غولهای بزرگ اقتصادی گفت: 80 درصد از درایی های این کمپانی ها مالکیت معنوی است، زیرا این موضوع در آنجا حل شده است.





منبع : ایرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار