تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 02
حتما خبری که این چند روز در مورد شرکت اوبر منتشر شده است را شنیده اید: منصوب شدن دارا خسروشاهی به مقام مدیر عاملی این شرکت بزرگ.
به گزارش آی تابناک : اما جالب است بدانید که دارا خسروشاهی تنها فرد موفق ایرانی-آمریکایی در زمینه تکنولوژی نیست و ایرانیان بسیاری در آمریکا و در زمینه فناوری هستند که به موفقیت های بسیاری دست پیدا کرده اند.

در ادامه شما می توانید با برخی از افراد سرشناس ایرانی و موفق در سیلیکون ولی آشنا شوید: (سیلیکون ولی نام غیر رسمی منطقه ای در آمریکاست که به دلیل وجود شرکت های بزرگی مثل اپل، سونی، گوگل، فیسبوک و ... شهرت فراوان دارد)

دارا خسروشاهی: مدیر عامل شرکت اوبر و مدیر عامل اسبق Expedia.

علی و هادی پرتوی: علی، شرکت LinkExchange و هادی، شرکت Tellme Networks را تاسیس کرند. این دو برادر جزو اولین سرمایه گذاران در فیسبوک، Dropbox ،AirBnB ،Uber ،Zappos هستند. اخیرا نیز Code.org را که یک سازمان غیردولتی جهت افزایش دسترسی به علوم کامپیوتری و همچنین افزایش نقش زنان و دانش‌آموزان در این زمینه است را راه اندازی کرده اند.

امیر خسروشاهی: امیر خسروشاهی پسر عموی دارا خسروشاهی و یکی از بنیانگذاران «نِروانا» یک شرکت هوش مصنوعی است که شرکت «اینتل» آن را سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیون دلار خریداری کرد.

شروین پیشور: یکی از بنیان گذاران و مدیران اجرایی Hyperloop One و همچنین مدیر عامل Sherpa Capital می باشد. او در گذشته نیز مدیر عامل Menlo Ventures و همچنین یکی از سرمایه گذاران شرکت Uber و Warby Parker بوده است. علاوه بر این ها او موسس WebOS نیز می باشد.

پیر امیدیار: بنیان گذار eBay

پژمان نوزاد: یکی از بنیان گذاران و مدیر عامل شرکت Pear Ventures که در Dropbox ،LendingClub ،Gusto ،Guardant Health ،Philz Coffee ،DoorDash ،PayPal و غیره سرمایه گذاری کرده است.

آرش فردوسی : بنیان گذار و رئیس هیئت مدیره Dropbox

امید کردستانی: رئیس اجرایی توییتر و مدیر اجرایی اسبق گوگل

باب مینر: یکی از بنیان گذاران اوراکل

حسین معین: رئیس هیئت مدیره نوکیا

شایگان خردپیر: مدیر عامل شرکت Coriant و در گذشته رئیس هیئت مدیره Verizon، مدیر ارشد عملیاتی در Barclays Bank و مدیر عامل شرکت Juniper Networks نیز بوده است.

کیوان بیک پور: بنیان گذار و مدیر عامل Persicope. این این برنامه به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار توسط توییتر خریداری شد و همچنین به عنوان بهترین برنامه سال اپل معرفی گردید.

بابی یزدانی: یکی از بنیان گذاران و مدیر عامل شرکت Cota Capital و Signatures Capital که در Google ،Dropbox ،Uber ،Bonobos ،Bina ،Salesforce و غیره سرمایه گذاری کرده است، پیش از این Saba Software را تاسیس کرده است.

سعید عمیدی: موسس / مدیر عامل مرکز تکنولوژی Plug and Play، یکی از بزرگترین موسسان و سرمایه گذاران فوق العاده در سیلیکون ولی.

شان راد: مؤسس Tinder!

لیلی صرافان: مدیرعامل HCA با بیش از 6500 کارمند و 200 میلیون دلار درآمد سالانه.

علی رودوانی: مدیر اجرایی شرکت YCombinator Continuity و در گذشته نیز مدیر مالی Pixar و سپس مدیر ارشد عملیاتی و رئیس امور مالی در توئیتر بوده است.

کامران الائیان: رئیس و بنیان گذار شرکت Global Catalyst Partners

حسین اسلامبولچی: مدیر عامل شرکت AT & T و مدیر ارشد عملیاتی سابق در همین شرکت

فرهاد محیط: کارآفرین، موسس / مدیر عامل شرکت Flipagram، BizRate، Shopzilla

دارین شیرازی: بنیانگذار رادیوس، یک پلت فرم بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک است که بیش از 80 میلیون دلار در آن سرمایه گذاری شده است.

فرزاد ناظم: در گذشته مدیر ارشد عملیاتی یاهو

سالار کمانگر: مدیرعامل سابق YouTube

پدرام کیانی: مدیر مهندسی Uber

بیژن ثابت: سرمایه گذار شرکت Spark Capital در Twitterو Tumblr.

شاهین هدایت: شریک بنیانگذار شرکت Candou Ventures

شایان زاده و الکس مهر: بنیانگذاران Zoosk، یک شرکت دوستیابی آنلاین با درآمد سالانه بیش از 180 میلیون دلار.

بابک پهلوان و نیما اصغربیگی: بنیانگذاران CleverSense و مدیر اجرایی در گوگل

نرگس بنی اسدی: موسس / مدیر عامل شرکت Bina Technologies، یک شرکت بیوانفورماتیک که توسط Roche خریداری شد.

کیوان مهاجر: موسس / مدیر عامل شرکت SoundHound

آرمین ابراهیمی: موسس / مدیر عامل شرکت ShoCard. در گذشته نیز سمت مدیر عاملی در Advertising.com ،BuySight و Yahoo داشته است.

حسام اسفندیارپور: موسس / مدیر عامل Genapsys با بیش از 45 میلیون دلار در سرمایه گذاری.

نیما قمصری: مدیر عامل شرکت Blend، یک پلتفرم فناوری وام دهی است که 160 میلیون دلار سرمایه را به خود اختصاص داده است.






منبع : MEDIUM
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار