کد خبر: ۱۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 August 30
شرکت‌های آمازون و مایکروسافت برای ادغام و توسعه دستیاران دیجیتالی شان وارد همکاری می شوند.شرکت‌های آمازون و مایکروسافت که به طور جداگانه دستیاران دیجیتالی خود را طراحی کرده بودند، برای ادغام این دو دستگاه با هم، همکاری می‌کنند. از این پس کاربران الکسا (Alexa) می‌توانند از طریق دستیار دیجیتالی خود به کورتانا (Cortana) وصل شوند و برعکس.

به گزارش آی تابناک : این ادغام باعث می شود که کاربران الکسا بتوانند از برخی ویژگی‌های خارق‌العاده کورتانا استفاده کنند. دستیار دیجیتالی کورتانا از برنامه‌های Officee پشتیبانی می‌کند که اکنون کاربران الکسا با تغییر پلتفرم دیجیتالی خود به کورتانا می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند.

همکاری این دو شرکت در نوع خود بسیار جالب توجه است. گفته می‌شود شرکت مایکروسافت با همکاری Harman Kardon، قابلیت‌های صوتی کورتانا را ارتقا می‌دهد تا از این پس شاهد حضور کورتانا در اتومبیل‌ها نیز باشیم.

دستیاران دیجیتالی Alexa و Cortana ادغام می شوند!

هر کدام از شرکت‌های آمازون، مایکروسافت، گوگل و اپل دستیاران دیجیتالی خود را طراحی کرده‌اند که با هم در رقابت هستند. حال با همکاری آمازون و کورتانا، کارایی این دو ابزار تکنولوژیک بسیار بهبود پیدا می‌کند.

گفته می‌شود همکاری این دو شرکت از سال گذشته آغاز شده و هر دوی آن ها در تلاش هستند تا دستیار دیجیتالی گوگل را از میدان خارج کنند؛ به طوری که مایکروسافت در Bing، موتور جستجوی خود، نام الکسا را نشان می‌دهد. در آینده ای نزدیک این دو شرکت از جزئیات این همکاری صحبت می‌کنند.

با وجود اینکه این دو شرکت با یکدیگر وارد همکاری شده اند، جف بزوس مدیرعامل آمازون هرگونه پیشنهاد مشابه شرکت‌های اپل و گوگل را نیز با آغوش باز می‌پذیرد.

 




منبع : کلیک

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار