کد خبر: ۱۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 August 30
پیش تر در مطلبی به منظور بررسی تخصصی سرفس آرک ماوس منتشر شد. حال اگر در دوراهی انتخاب بین سرفس ماوس و سرفس آرک ماوس گیر کرده اید، تا انتها با این نوشته همراه شوید.

به گزارش آی تابناک : مایکروسافت ماوس های زیادی تولید کرده که گاهاً انتخاب  اینکه کدام یک از دیگری بهتر و کابردی تر است را دشوار می کند. اخیراً این شرکت دو ماوس پرچمدار به نام های سرفس ماوس و سرفس آرک ماوس به بازار عرضه کرده که هر دو بسیار عالی هستند ولی تفاوت های زیادی باهم دارند. مشکل اصلی این است که خب! کدام را باید خرید؟

قبل از تصمیم گیری ابتدا به مشخصات فنی، مولفه های طراحی، کاربرد و قیمت هر کدام نگاهی بیندازیم تا ببینیم در انتها کدامیک برای خرید ارجحیت خواهد داشت؛

مشخصات فنی

  • سرفس ماوس

درگاه ارتباطیبلوتوث 4.1
فرکانس ارتباطی2.4 GHz
دکمه هاکلیک چپ و راست
طراحیطراحی سنتی مرسوم
اسکرولغلتک اسکرول عمودی
سازگاریویندوز 10/8.1/8
هر سیستم کامپیوتری که به بلوتوث 4 مجهز است
وزن90.9 گرم (به همراه باتری)
باتریدو باتری AAA
رنگ بندیخاکستری روشن
  • سرفس آرک ماوس

درگاه ارتباطیبلوتوث 4.1
فرکانس ارتباطی2.4 GHz
دکمه هادو دکمه، راست و چپ کلیک
طراحیانتهای منعطف
اسکرولاسکرول کردن کامل، عمودی و افقی
سازگاریویندوز 10/8.1/8
هر سیستم کامپیوتری که به بلوتوث 4 مجهز است
وزن82.49 گرم (به همراه باتری)
باتریدو باتری AAA
رنگ بندیآبی کبالت، کبود و خاکستری روشن

طراحی

طراحی هردو ماوس زیبا و چشم نواز است. سرفس ماوس در اندازه و شکل از طراحی سنتی و مرسوم پیروی می کند. دارای دو دکمه کلیک چپ و راست و یک غلتک فلزی کوچک با کمترین سر و صدا در میانه آن. علیرغم اینکه بدنه آن از پلاستیک ساخته شده که در مقایسه با سایر ماوس های هم رده حس کیفیت خوبی را منتقل نمی کند، ولی به طرز غیر قابل باوری کار کردن با آن راحت بوده و به راحتی در دست جا می گیرد.

در طرف دیگرف سرفس آرک ماوس قرار دارد که طراحی آن بسیار منحصر بفرد است و از پتنت طراحی قوسی مایکروسافت تبعیت می کند که آن را بسیار باریک کرده و با توجه به انعطاف پذیر بودنش جانمایی  آن در کیف و یا حتی جیب هم بسیار راحت است. بدنه ماوس و  پد لمسی آن از جنس پلاستیک بوده  که کلیک چپ و راست خاص خود را داشته و فاقد غلتک است. برای اسکرول کردن با این ماوس میتوان از یک یا دو انگشت استفاده کرد درست شبیه آنچه که در ترک پد اتفاق می افتد. برای کلیک چپ و راست هم میتوان سمت راست یا چپ این صفحه لمسی را فشار داد. در مقایسه با سرفس ماوس و سایر ماوس ها این ابزاربسیار ظریف  و باشکوه بوده و می توان گفت وسیله ای است آینده گرا. با تا کردن این موس انعطاف پذیر بلوتوث آن غیرفعال می شود که گزینه خوبی برای طول عمر باتری است قابلیتی که در سایر ماوس ها و سرفس ماوس وجود ندارد.

کاربرد

پس از مدتی استفاده از هر دوی این ماوس ها می توان نتیجه گرفت که استفاده از سرفس ماوس بدلیل بهره بردن  از مولفه های مرسوم در طراحی این ابزار و قرارگیری مناسب در دست در مقایسه با سرفس آرک برای استفاده روزمره بسیار راحت تر است، اما در سرفس آرک موس به دلیل طراحی منحصربفرد آن فضایی برای پر کردن دست و درگیر شدن انگشتان با کناره های ماوس  وجود ندارد و این ممکن است موجب گرفتگی عضلات دست شود. اما این همه ماجرا نیست. درست است که سرفس ماوس عالی است و کارکردن با آن هم آسان است اما طراحی دیوانه کننده و آینده گرای سرفس آرک ماوس با پد لمسی جلویی اش، باعث شده که بسیار کاربردی شود. به عنوان مثال آرک ماوس دسته ای از گزینه های را داراست که با صفحه کلید مایکروسافت و برنامه ماوس سنتر قابل تنظیم می باشد که این قابلیت در سرفس ماوس وجود ندارد. در عمل ممکن است سرفس ماوس در اسکرول کردن قابل اعتمادتر از آرک ماوس باشد ولی قابلیت برنامه ریزی آرک و تغییر عملکرد  کلیک چپ و راست یا تغییر در عملکرد غلتک اسکرول چیزی است که در سرفس ماوس وجود ندارد. همچنین در سرفس ماوس قابلیت اسکرول افقی دیده نمی شود.

قیمت

قیمت سرفس ماوس درحدود ۵۰ دلار است که برای یک ماوس استاندارد مقرون به صرفه است اما برای خرید آرک ماوس باید ۳۰ دلار بیشتر هزینه کرد که خب شاید کمی گران به نظر برسد. این مقدار هزینه بیشتر و خرید یک ماوس ۸۰ دلاری بستگی  دارد به انتظاراتی که شما از یک ماوس دارید.

حالاکدامیک را باید خرید؟!

طبیعتاً اگر شما به دنبال یک ماوس با طراحی مرسوم که به راحتی در دست تان جای گرفته و دارای دکمه ها کلیک راست و چپ و غلتک اسکرول است باشید خب گزینه اول و آخر شما سرفس ماوس است، اما اگر دنبال ابزاری با طراحی متفاوت هستید که انعطاف پذیر بوده و با توجه به اینکه دکمه فیزکی اسکرول و کلیک راست و چپ ندارد جای کمی هم بگیرد و به راحتی قابل حمل باشد ماوسی جز آرک ماوس نخواهید یافت. شما با خرید این ماوس متفاوت، همه توجه ها را هم به خود جلب خواهید کرد! می توان گفت هر چقدر که کارکردن با سرفس ماوس راحت است، به همان میزان آرک ماوس حس پیشرو بودن را به کاربر منتقل می کند و حس استفاده از پد لمسی به جای دکمه های سنتی را به ارمغان می آورد.




منبع : وینفون 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار