کد خبر: ۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۲۶ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 16
یک ربات انسان نما که منزل ما را تمیز کند و آشغالها را بیرون بریزد، پدیده ای خوش آیند است که بیش از ایده ترس آور محاصره دنیا با ربات های هوشمند تاثیر گذار است. متاسفانه هنوز علم رباتیک به آنجا نرسیده است که ربات هایی تولید کند که با دقت بشری اقدام به انجام امور کنند. با این حال انستیتو شناخت انسان و ماشین فلوریدا – IHMC – یک قدم اساسی برای نزدیک شدن به آینده با ربات Atlas برداشته است.

یک ربات انسان نما که منزل ما را تمیز کند و آشغالها را بیرون بریزد، پدیده ای خوش آیند است که بیش از ایده ترس آور محاصره دنیا با ربات های هوشمند تاثیر گذار است. متاسفانه هنوز علم رباتیک به آنجا نرسیده است که ربات هایی تولید کند که با دقت بشری اقدام به انجام امور کنند. با این حال انستیتو شناخت انسان و ماشین فلوریدا –
IHMC – یک قدم اساسی برای نزدیک شدن به آینده با ربات Atlas برداشته است.

این تیم در هفته اخیر اقدام به انتشار ویدئویی کرده که مربوط به ربات انسان نمای دو پایی است که در اصل توسط شرکت Boston ماشین – که اکنون گوگل مالک آن است – در سال 2013 طراحی شده و قادر به انجام اموری است که نیازمند دقت نظر کامل و ترکیب حرکت های انطباقی در بدن است.

از جمله این فعالیت های عبارتند از جارو کردن قالیچه دور ریختن زباله ها. این آزمایش برای گسترش و توسعه قابلیت های این ربات و البته با کمک یک اپراتور انسانی صورت گرفته است:

تماشا کنید: آینده ربات های انسان نما با ربات مستخدم Atlas


تماشای نحوه عمل این ربات نشان میدهد که ما انسان ها هنوز فاصله زیادی با توسعه و طراحی ماشین هایی داریم که در فیلم های هالیوودی نمایش داده میشود و هنوز این ربات ها قادر به انجام امور دقیق بدون دخالت موثر انسانی نیستند. همچنین ویدئویی که در زیر از عملیات این ربات میبینید، با سرعتی 20 برابر سرعت ضبط، تصویر شده است که حاکی از آن است که دقت در انجام اموری اینچنینی توسط یک ربات نیازمند زمانی بسیار طولانی است.

اما با این حال توانایی های این ربات حاکی از آن است که اگر چه راه زیادی برای تولید ربات های خلاق و فوق هوشمند انسان نما پیش روی است، تکنولوژی به آهستگی در حال پیشرفت درا ین زمینه میباشد.

گروه IHMC یکی از تیم هایی است که در چالش سال گذشته DARPA یا آژانس تحقیقات پیشرفته دفاعی ایالات متحده برای نمایش توانایی های Atlas شرکت کرد و در این مسابقه جایگاه دوم را به دست آورد. اما اکنون این گروه در حال تلاش برای بهبود وضعیت Atlas و گسترش دامنه فعالیت هایی است که این ربات انسان نما قادر به آنجام آن است.


حال ویدئو عملکرد این ربات را تماشا کنید:



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار