تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 August 26
عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی معتقد است که برای مقابله با اقدام شرکت اپل در حذف اپلیکیشن ها از اپ استور، وزرای ارتباطات، امور خارجه و صنعت باید قاطعانه برخورد کنند.
به گزارش آی تابناک : در چند وقت اخیر اتفاقی افتاده در رابطه با حذف نرم افزارهای ایرانی از اپ استور اپل. چند وقتی است که شرکت اپل نرم افزارهای پرکاربرد ایرانی را حذف کرده و دارندگان محصولات اپل دیگر دسترسی به آنها ندارند. این اتفاق برای برنامه نویسان ios در ایران نیز یک وضعیت بغرنج به وجود آورده است.

نکته مهم مواضع مسئولین و مردم ایران نسبت به این موضوع است. چیزی که واضح است این است که مرحله اول مسئولین مثل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یا وزیر خارجه باید نسبت به این عمل خلاف، اعلام موضع قاطع کنند و از شرکت اپل بخواهند هرچه سریعتر این محدودیت را حذف کنند و در مرحله دوم با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت، باید نسبت به اعمال محدودیت در واردات محصولات این شرکت اقدام صورت گیرد.

بر اساس اعلام وزیر ارتباطات نزدیک به ۱۱درصد بازار محصولات اپل در ایران است. در صورت ادامه مشکل مردم نیز با مهاجرت به اندروید، اپل را متوجه اشتباهش خواهند کرد. طبیعی است با اقدامات فوق اپل در حالتی قرار خواهد گرفت که تنها راه از دست ندادن این بازار مهم حل و فصل این مسئله با دولت امریکا است.

انتظار می رفت با اجرایی شدن برجام مشکلات اینچنینی از دوش کاربران ایرانی بر داشته شود اما طبق روال معمول آمریکا توجهی به این مسائل ندارد.

کاملا مشخص است با موضع مقتدرانه باید با اپل مذاکره کرده و او را مجاب کرد تا سرویس های خود را به بهترین نحو به کاربران ارائه کند و اگر با مواضع ضعیف با آنها وارد مذاکره شویم شک نکنید که من بعد از این، هر خدمات را با هزار اما و اگر به ما خواهند داد و به قول معروف به مرگ می گیرند تا به تب راضی شویم.

امروزه واقعاً خدمات بسیار خوبی بر بستر اندروید عرضه می شود و مردم خیلی راحت می توانند این مهاجرت مثبت رو انجام دهند.

این تجربه به ما نشان داد ما باید هرچه سریعتر نسبت به کامل کردن زیرساخت‌های فناوری و تکنولوژی توسط شرکت های دانش بنیان بومی و با همکاری کشورهایی که منافع مشترکی با آنان داریم به صورت کنسرسیوم های بین المللی اقدام کنیم. چه بسا در آینده کمپانی های مختلفی مثل گوگل و یاهو نیز محدودیت های بیشتری روی سرویس های کاربران ایرانی اعمال کنند.





منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار