تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 22
این روزها کارهای زیادی وجود دارد که بر ای انجام دادن آن‌ها لزومی به حضور فیزیکی در مکان مورد نظر نیست. این مسئله به لطف فناوری ممکن شده و ابزارهایی نظیر کنفرانس ویدئویی را در اختیار همه قرار می‌دهد، که به کمک آن مردم سرتاسر دنیا می‌توانند بدون اینکه در یک کشور خاص باشند با هم جلساتی را داشته باشند.
به گزارش آی تابناک : در حال حاضر به نظر می‌رسد چین از این فناوری استفاده کرده است، این کشور اولین پرونده جرائم سایبری خود را به راه انداخته که در آن خوانده و خواهان از طریق چت ویدئویی در دادگاه حاضر شدند. در واقع این اولین باری نیست که چین از فناوری تصویری برای پرونده‌های قضایی خود استفاده کرده است. بی بی سی اشاره می‌کند که دادگاه‌های چین از سال گذشته پخش زنده دادگاه رسیدگی به پرونده‌ها را شروع کرده‌اند تا شفاف سازی بیشتری در مورد نظام قانونی خود ارائه دهند، بنابراین در واقعیت دادگاه رسیدگی به جرائم سایبری اقدام بعدی این دولت است.


به هر حال به نظر می‌رسد دادگاه سایبری پرونده‌ها و موارد جدی را مورد بررسی قرار نخواهد داد، بلکه به ادعاهای مرتبط با اینترنت و پرونده‌های مدنی تمرکز خواهد کرد. اولین دادرسی انجام شده در این دادگاه سایبری در واقع مربوط به یک پرونده نقص حق نشر بین یک نویسنده آنلاین و یک شرکت وب است که در نهایت طی 20 دقیقه حل شد، در حالی که هیچ کدام از طرفین در دادگاه حضور نداشت.
چین اولین کشوری نیست که امکان حل و فصل اختلافات قانونی را به صورت آنلاین به مردم خود ارائه کرده است. دیوان حل اختلافات مدنی کانادا از اوایل خرداد پرونده‌های مالی 5000 دلار یا کمتر را به صورت آنلاین مورد بررسی قرار می‌دهد.






منبع : ابرگیزمو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار