کد خبر: ۱۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 22
شرکت جنرال موتورز از برنامه های خود برای تولید بزرگترین چاپگر سه بعدی جهان برای تولید موتور هواپیمای جت پرده برداشت.

به گزارش آی تابناک : این چاپگر سه بعدی از پودر انواع فلزات به عنوان ماده خام اولیه استفاده می کند. البته تولید چاپگر برای ساخت خانه و حتی موتور انواع راکت های فضایی نیز در ماه های اخیر متداول شده، اما این اولین بار است که تولید موتور هواپیمای جت با استفاده از چاپگر سه بعدی صورت می گیرد.

چاپگر لیزری جدید جنرال موتورز می تواند قطعات فلزی مختلف مورد نیاز برای تولید موتور جت را به صورت سه بعدی چاپ کند. قطعات مذکور در فضای یک متر مربعی درنظر گرفته شده برای موتور هواپیمای جت جای می گیرند.

چاپگر یاد شده می تواند قطعاتی از هواپیماهای تک سرنشین کوچک را نیز چاپ کند تا فرایند ساخت آنها نیز تسهیل شود. این محصول جدید در آینده کاربردهای گسترده تری نیز می یابد و در صنعت اتومبیل سازی، صنعت برق و صنایع نفت و گاز نیز به کار گرفته می شود.

ساده تر شدن فرایند تولید موتور جت و کاهش قابل توجه هزینه این کار از جمله مزایای استفاده از این روش است. جنرال موتورز قبل از این با موفقیت کار تولید نازل های سوخت موتورهای جت با استفاده از چاپگرهای سه بعدی را آغاز کرده بود. این نازل ها در هواپیماهای ایرباس، بوئینگ و برخی دیگر از انواع هواپیماهای جت با موفقیت به کار گرفته شده اند.

انتظار می رود پس از انجام آزمایش های نهایی کار تولید موتور هواپیماهای جت به صورت سه بعدی از سال ۲۰۱۸ آغاز شود.






منبع : روزنامه نصف جهان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار