کد خبر: ۱۰۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 22
اپل و فیسبوک دو کمپانی هستند که انتظار می‌رود عینک‌های هوشمندشان را تا سال ۲۰۱۹ عرضه کنند. گفته می‌شود این عینک‌ها احتمالا جایگزین گوشی‌های هوشمند خواهند شد.
به گزارش آی تابناک : دپارتمان Oculus که حالا توسط فیسبوک اداره می‌شود، پتنتی برای تولید یک عینک هوشمند با پشتیبانی از واقعیت افزوده در دست ثبت دارد. از این محصول به‌عنوان «صفحه‌نمایش انتقال موج با اسکنر دوبعدی» نام برده شده و «عناصر ایجاد شده توسط کامپیوتر» را در دنیای واقعی نمایش می‌دهد. این صفحه‌نمایش ممکن است داخل فریم عینک تعبیه شود تا تصاویر و محتوا را در مقابل چشمان کاربر، نشان دهد. همین توضیح کوچک نشان می‌دهد که منظور Oculus از این محصول، یک عینک هوشمند مخصوص واقعیت افزوده است.

این صفحه‌نمایش از تکنولوژی انتقال موج استفاده کرده و اجازه می‌دهد موجی از نور وارد لنز شود. صفحه‌نمایش مذکور قادر خواهد بود تا محتوای تصویری و ویدیویی را از طریق این لنز برای کاربر به نمایش دربیاورد درحالی‌که وظیفه انتقال صدا بر عهده هدفون یا بلندگو خواهد بود.

پایپر جافری، تحلیل‌گر ارشد سابق در Gene Munster، پیش‌بینی می‌کند که کمپانی اپل تا سال ۲۰۱۹ بتواند عینک هوشمندش را وارد بازار کند و این عینک در جذب مخاطب و تعداد کاربران به محبوبیتی بیش از آیفون دست یابد. از طرفی دیگر مایکل ابراش، دانشمند ارشد Oculus هم زمان تقریبی عرضه عینک هوشمندشان را سال ۲۰۱۹ اعلام کرده و البته معتقد است که گوشی‌های هوشمند حداقل تا سال ۲۰۲۲ پرطرفدارتر هستند و پس‌ازآن ممکن است شاهد جایگزینی آن‌ها با گجت‌های نوینی مانند عینک هوشمند باشیم.

مایکل ابراش می‌گوید «من پیش‌بینی می‌کنم که مردم در ۲۰ تا ۳۰ سال آینده به‌جای دست گرفتن گوشی‌های هوشمند با این طراحی‌های شیک، تنها از عینک هوشمند استفاده خواهند کرد. این عینک‌های از واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و هر تکنولوژی دیگری در همین حد و اندازه‌ها پشتیبانی خواهند کرد و همه مردم در تمام طول روز آن‌ها را روی چشم خواهند داشت».

مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک، معتقد است که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دو موضوع بسیار مهم در آینده پلتفرم‌های رایانشی هستند. تیم کوک، مدیرعامل اپل، هم چنین نظری دارد البته ظاهرا به واقعیت افزوده علاقه بیشتری نشان می‌دهد. مارک زاکربرگ هم معتقد است که عینک‌های هوشمند در آینده جایگزین گوشی‌های هوشمند و حتی رایانه‌های رومیزی می‌شوند. کمپانی فیسبوک در سال ۲۰۱۴ توانست Oculus را به قیمت ۲ میلیارد دلار بخرد و در آن به تحقیق و توسعه این گجت‌های هوشمند بپردازد.

به نظر می‌رسد که یا عینک‌های هوشمند به‌درستی در حال پیشرفت و راه‌یابی در مسیر صحیح هستند یا مردم پس از مشاهده شکست Google glass، حالا آمادگی لازم را برای ورود عینک‌های پیشرفته و نوین، کسب کرده‌اند. می‌توان ادعا کرد که Google Glass درواقع اولین قدم‌های اساسی را در این مسیر برداشت و حالا نوبت سایر سازندگان رسیده تا با روش‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته، آن را بسط دهند.

 

منبع: میزان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار