کد خبر: ۱۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 21
آیا کمپانی های Antivirus برای فروش محصولات خود دست به ساخت ویروس ها میزنند؟ این قطعاً سوالی است که فکر بسیاری از ما را به خود مشغول کرده است. این نظریه به این صورت است که شرکت های آنتی ویروس به ساخت ویروس هایی میپردازند و سپس به عنوان راه حل و برای خلاصی از آن محصولات خود را به کاربران توصیه میکنند و این موضوع باعث افزایش فروش این محصولات خواهد بود. ولی لازم به ذکر است که تا کنون هیچ اثباتی برای این فعالیت، در کمپانی ها ارائه نشده است.

به گزارش آی تابناک : به طور کلی شرکت های آنتی ویروس برای سود بیشتر نیاز به ویروس های بیشتر دارند در نتیجه این امکان وجود دارد که خود شرکت ها عامل اصلی انتشار ویروس ها باشند. در واقع به سادگی میتوان به اثبات این موضوع پرداخت زیرا در حال حاضر تعداد زیادی ویروس و تروجان وجود دارد که نیازمند نرم افزار آنتی ویروس خاصی است و کاربر را مجبور به خرید آنتی ویروس هایی خاص برای ویروس های مختلف میکند. کمپانی ها دریافتند که ویروس بیشتر باعث فروش و سود بیشتر خواهد شد. از طرفی دیگر ساخت و ایجاد یک ویروس،تروجان و ربات اصلاً ساده نیست و به ساعت ها برنامه ریزی نیاز دارد و قطعاً تعداد محدودی قادر به درک آن ها خواهند بود. بر اساس تخمین کارشناسان، یک ویروس، حاصل 1 تا 3 ماه، تلاش یک برنامه نویس است. در نتیجه ساخت ویروس بسیار وقت گیر خواهد بود. از طرف دیگر مدیر عامل شرکت Emsisoft اعلام کرده است که روزانه 30000 تا 50000 مورد جدید از بد افزار ها را به پایگاه داده ی خود اضافه میکنند. تعداد بد افزار ها در یک ماه، به نیم میلیون میرسد و در واقع به طور کلی 13 میلیون بد افزار تا کنون شناسایی شده اند.

اگر شرکتی تصمیم به چنین کاری بگیرد ابتدا نیاز به سرمایه گذاری روی برنامه نویسان برای ایجاد ویروس دارد و سپس بابد سرمایه گذاری خود را بر روی منابع حفظ ویروس ادامه دهد تا ویروس ها طول عمر بالاتری داشته باشند و برای شرکت سود بیشتری به همراه داشته باشد. پس این روند باعث میشود تا تعداد ویروس ها روز به روز افزایش یابد. در واقع از طرفی دیگر ایجاد ویروس توسط افراد عادی بدون سود و بی تاثیر خواهد بود. اما دلیلی که این نظریه ثابت نشده است این است که هیچ کمپانی تاکنون نتوانسته تا سود مورد نظر را بدست آورد و این در حالی است که ایجاد ویروس ها برای کمپانی ها کار بسیار ساده ای است اما نکته ی جالبی که تاکنون از این موضوع جلوگیری کرده است، دشواری در جلوگیری از ویروس ها است که این روند را بسیار سخت خواهد. همچنین هر ویروسی که منتشر میشود تعداد زیادی از کاربران را تحت تاثیر قرار میدهد در نتیجه توسط کارشناسان امنیتی بررسی خواهد شد و در نهایت سازندگان آن شناسایی میشوند و این موضوع برای شرکت ها ضرر بزرگی خواهد بود چرا که نام و شهرتشان به خطر خواهد افتاد. در نتیجه ساخت ویروس ها توسط شرکت ها نه تنها سود نیست بلکه ضرر بیشتری به همراه خواهد داشت.





منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار