کد خبر: ۱۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 21
بازی موبایل Ristar یکی دیگر از بازی‌های محبوب کمپانی سگاست که اخیرا توسط سرویس Sega Forever در دسترس قرار گرفته است.

به گزارش آی تابناک : در دنیای پیشرفته امروز، با رشد لحظه به لحظه صنعت بازی‌های موبایل و همچنین با عرضه روزافزون بازی‌های گرافیکی جدید، شاهد کم‌رنگ‌تر شدن هر چه بیشتر بازی‌های نوستالژیک و قدیمی کنسول‌های آتاری، سگا، نینتندو و دیگر دستگاه‌ها هستیم. اخیرا کمپانی بازی‌سازی سگا طی یک ایده هوشمندانه و به منظور احیای دوباره خاطرات فراموش شده، سرویس جدیدی به نام Sega Forever را برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آیفون عرضه کرد تا به نوعی یاد این چنین بازی‌ها را بین مخاطبان و دوستداران خود زنده نگه دارد. قابلیتی که امکان اجرای کلکسیونی از ‌بازی‌های خاطره‌انگیز و کلاسیک سگا ساترن، مستر سیستم، جنسیس، دریم کست و دیگر کنسول‌های قدیمی را برای پلتفرم موبایل فراهم کرده است.

تاکنون شاهد عرضه بازی‌های محبوبی از جمله Sonic The Hedgehog ،Altered Beast ،Virual Tennis ،Phantasy Star2 ،Kid Chamaleon Comix Zone و The Revenge Of Shinobi توسط این سرویس بوده‌ایم و طبق گفته توسعه‌دهندگان ماهانه بازی‌های جدیدتری هم به این سرویس اضافه خواهند شد. حال در این مقاله به معرفی جدیدترین اثر افزوده شده به مجموعه بازی‌های Sega Forever و همچنین بازی کلاسیک سگا جنسیس به نام Ristar پرداخته‌ایم. بازی‌ای که رسما در سال ۱۹۹۵ عرضه جهانی شد.

ristar1

در هنگام مبارزات حواستان به جان‌های Ristar باشد

در بازی اندروید و آیفون Ristar در نقش یک ستاره دوست‌داشتی باید به جستجو و گشت و گذار در ۶ سیاره مختلف بپردازید. سیاراتی که توسط موجودات عجیب و غریب و باس فایت‌های مختلف غارت شده و وظیفه دارید تا به واسطه‌ی ابزار و وسایلی که در اختیار دارید، سیارات را از چنگشان در بیاورید. همچنین با پیدا کردن جواهرات و گنجینه‌ها تک تک مراحل را پشت سر بگذارید و امتیاز کسب کنید. در نگاه اول این بازی Beat'em up، روندی مشابه با کاراکتر معروف سگا یعنی سونیک دارد؛ با این تفاوت که سونیک با عامل سرعت و پرش بر روی دشمنان، آنان را نابود می‌کرد اما شخصیت Ristar تمامی کارها و ماموریت‌های خود اعم از بالا رفتن از موانع، از بین بردن دشمنان و حتی شنا‌کردن را توسط دستان قابل‌انعطاف و بلندش انجام می‌دهد. همچنین می‌توانید به طور همزمان برای از بین بردن چند دشمن، با تبدیل‌شدن به ستاره‌ی دنباله‌دار خود را به سمت آنان پرتاب کنید.

ristar 2

علی‌رغم داستان و گیم‌پلی ساده‌ی این بازی اکشن، گرافیک و همچنین کنترلر‌های بازی بسیار دلنشین و با جزییات طراحی شده است که هر کاربری را مجذوب بازی نگه می‌دارد. همانند دیگر بازی‌های Sega Forever گرافیک و طراحی‌های بصری بازی به صورت پیکسلی و کمی با کیفیت‌تر در قیاس با نسخه کنسول جنسیس طراحی شده است. کنترلر‌های بازی هم آنقدر با دقت و شبیه به واقعیت ساخته شده که گویی با نسخه واقعی دستگاه طرف هستید. موسیقی و صداگذاری‌های قرار داده شده در بازی با وجود این که متعلق به دهه‌های اخیر است اما کیفیت قابل‌قبول و مطلوبی دارد و حس نوستاژیک بودن  را به گیمر القا می‌کند. به عنوان مثال موسیقی ریتمیک به کار رفته در بازی تعامل و هماهنگی خوبی با جو حاکم بر بازی دارد. همچنین در ابتدای ورود به بازی با شنیدن برند سگا، برای یک لحظه به دوران طلایی این بازی‌ها باز می‌گردید.

با وجود تمامی این ویژگی‌ها، بازی یک سری مشکلات جزئی هم دارد. نمونه‌ی بارز آن تبلیغات پی در پی و متوالی مراحل بازی است که به منظور رفع آن باید نسخه کامل و بدون تبلیغات بازی را خریداری کنید. در آخر اگر شما هم از کلکسیون‌بازها و علاقه‌مندان‌ به سری بازی‌های سگا هستید، بی شک برای تجربه دوباره آن دوران برگشت‌ناپذیر، این بازی را در لیست بازی‌های مورد‌علاقه خود قرار دهید. هم‌اکنون نسخه معمولی و همراه با تبلیغات بازی با پشتیبانی از پرداخت درون‌برنامه‌ای در گوگل‌پلی واپ‌استور قابل دانلود است.

برای دانلود ویدئو از آپارات اقدام کنید 






منبع : زومجی 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار