تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 14
دیوان محاسبات آمریکا: ایران فناوری‌های مانیتورینگ و جاسوسی از شرکت‌های خارجی خریده و آمریکا در تشخیص این شرکت‌ها دچار مشکل است.
اتهام آمریکا درباره خرید فناوری‌های مانیتورینگ توسط ایران
دیوان محاسبات آمریکا: ایران فناوری‌های مانیتورینگ و جاسوسی از شرکت‌های خارجی خریده و آمریکا در تشخیص این شرکت‌ها دچار مشکل است.
 
دیوان محاسبات آمریکا، اعلام کرده بود آمریکا شرکت‌هایی را که فناوری‌های مانیتورینگ یا سانسور، به ایران می‌فروشند، تحریم کرده است. بر اساس گزارش این دیوان، تشخیص این شرکت‌ها، برای آمریکا به یک مشکل تبدیل شده است.
با وجود خبر از چنین شرکت‌هایی، در اصل گزارش دیوان محاسبات، نامی از شرکتی که ابزارهای سانسور یا مانیتورینگ به ایران می‌فروشند، نیامده است. در نتیجه گزارش دیوان محاسبات مبنی بر خرید فناوری‌های یادشده از سوی ایران، ادعایی بدون دلیل است.
پیش‌ از این دیوان یادشده گفته بود ایران از فناوری‌های خارجی کمتر استفاده می‌کند و توانایی این کشور در تولید فناوری‌های مانیتورینگ و سانسور، افزایش یافته است. فناوری‌های یادشده از جمله مواردی هستند که به نظر دیوان محاسبات آمریکا برای فیلترینگ وب‌گاه‌های غیراخلاقی یا اختلال در جریان رو د وب دل کردن اطلاعات به کار می‌رود. در گزارش مزبور از قول وزارت خارجه‌ی آمریکا نقل شده است که ایران، شهروندان خود را از دسترسی به ارتباطات، بازمی‌دارد.
یکی از رسانه‌های غرب نوشت: آمریکا بعد از حوادث سال 88، تلاش کرد سیاست‌هایی را برای کاهش توان دولت ایران در زمینه‌ی مانیتورینگ یا سانسور ارتباطات اینترنتی، اتخاذ کند. نمونه‌ای از این سیاست‌ها، تحریم یک شرکت مرتبط با شرکت‌های نوکیا و زیمنس توسط آمریکا اعلام شده ولی نام این شرکت، هنوز ذکر نشده است. به‌علاوه این رسانه افزود: تحریم چنین شرکت‌هایی، جدا از مسئله‌ی تحریم ایران به دلیل فعالیت‌های هسته‌ای است.

منبع: سایبربان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار