کد خبر: ۱۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۶ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 17
چین برای اولین بار به توزیع کلید کوانتومی از طریق ماهواره دست یافت و چین در دستیابی به پیشرفت های علمی و تکنولوژیکی بیشتر اعتماد دارد.
به گزارش آی تابناک، این موفقیت، بر اساس آزمایش های انجام شده با اولین ماهواره کوانتومی جهان صورت پذیرفته و آزمایش های کوانتومی در مقیاس فضایی (QUESS)، پایه ای برای ساخت یک شبکه ارتباطی کوانتومی ضد هک جهانی است.

QUESS، نام مستعار "میکوس" از فیلسوف و دانشمند چینی در قرن پنجم است که در 16 اوت سال 2016 میلادی راه اندازی شد.

آزمایشات ارتباطات کوانتومی منجر به نوآوری دانش فنی چین می شود

رمزنگاری کلیدها عموما خطر هک شدن را دارند، در حالی که تکنولوژی کلید کوانتومی که در همین ارتباطات مورد استفاده قرار می گیرد، امکان برقراری ارتباط را از بین می برد.

در طی دو سال گذشته، علاوه بر QUESS، چین همچنین مجموعه ای از ماهواره های علوم فضایی را راه اندازی کرده است و از جمله  آنها می توان به ذرات مواد منفجره، ماهواره SJ-10 و تلسکوپ مدولاسیون پرتو ایکس اشاره کرد.

همچنین در اوایل ماه جولای، چین با تکمیل آزمایش 60 روزه هیدرات های گاز معدنی، که معمولا به عنوان یخ قابل احتراق در دریای چین جنوبی شناخته می شود، پیشرفت هایی را در جستجو برای منابع انرژی پاک جایگزین انجام داد.

طبق گزارش سازمان زمین شناسی چین، از 10 مه، عملیات استخراج معادن در آب های نزدیک به رودخانه مروارید انتظارات قبلی را از بین برده و رکورد جهانی را در طول و حجم کل استخراج، تعیین کرده است.

چین نوآوری را به عنوان هسته ای از برنامه پنج ساله خود (2020-2016) تعیین کرده است و با هدف تبدیل شدن به "کشور نوآوری" تا سال 2020 تلاش خود را در این زمینه انجام می دهد.

مردم چین با الهام از کشورشان، تلاش های خود را در زمینه نوآوری های علمی و فناوری افزایش داده اند. در سال 2016، چین بیش از 1،1 میلیون اختراع ثبت اختراع کرده و رتبه سوم پس از ایالات متحده و ژاپن را دارد.

پایان پیام/

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار