کد خبر: ۱۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۷ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 15
سرویس موسیقی SoundCloud درحال افول روز افزون است، فقط در صورتی از این اتفاق جلوگیری می شود که سرمایه گذاران مبلغی را به میزان 169.5 میلیون دلار را بپردازند.

به گزارش آی تابناک، این شرکت در بحران سال 2017 نزدیک به 40 درصد از کارکنانش را در ماه ژوئیه خانه نشین کرد و اگر سرمایه داران این پول را پرداخت نکنند، SoundCloud یا به مزایده گذاشته شده و یا بسته می شود.

برای چندین سال، SoundCloud یکی از پلتفرم های به اشتراک گذاری موسیقی برتر وب، برای نوازندگان مردمی بود. بر این اساس، این شرکت توسط تحلیلگران اینگونه ارزیابی شد که حدود 700 میلیون دلار دارای بودجه و حدود 230 میلیون دلار سرمایه گذاران خصوصی برخوردار بود.

SoundCloud به سمت ورشکستگی

با این حال، از سال 2016، این شرکت به شدت در حال افول بوده است. بدیهی است، پیش پرداخت مالی اولیه آن از در کوتاه مدت خرج شده است و هنوز در یک دهه گذشته سود خود را به دست نیاورده است.

منتقدان معتقدند که SoundCloud از سرمایه گذاران، در سرتاسر شهر های بزرگ جهان مشتاقانه استفاده می کند و تمام هزینه های سفر به جشنواره ها و رویدادهایی که برای کارکنان سطح بالا ارائه می شد را در اختیار می گرفتند. با توجه به این اقدام، مشکوک است که سرمایه گذاران در حال حاضر این درخواست را رد کنند.

علاوه بر این، این شرکت سالها تلاش ناموفق برای مذاکره در مورد معاملات با اسناد اصلی را صرف کرده است و انتشار آن از طریق سرویس اشتراکی، توسط Go + در سال 2016 انجام شده است که نتوانسته تصورات کاربران یا در واقع تعادل بانک خود را جذب کند.

بسیاری از کاربران - مخصوصا DJ ها - همچنین متوجه شدند که اثرشان به طور خلاصه از شبکه بدون اعلام قبلیبرای حق تکثیر حذف کرده و تعداد اعضای متضرر را که کارشان در اختیار رقبا قرار گرفته کم نبودند. چنین مشکلی در شرکت وجود دارد همچنین کفتنی است که در ماه جولای 173 کارمند مجددا اخراج شدند.

SoundCloud به سمت ورشکستگی

حتی اگر SoundCloud موفق به تامین بودجه لازم شود، دوام و ماندگاری ندارد چراکه با درآمد ناچیز صرفه جویی شرکت دوام ماندگاری این پلت فرم بسیار کوتاه است.

اگر هیچ پولی به دست نیاید، این شرکت ممکن است خریداری شود. و این در حالی است که هیچ شرکتی تا 11 آگوست ابراز علاقه برای خرید این شرکت نکرده است.

بگفته برخی گوگل و آمازون می توانند خریداران بالقوه باشند. در نمونه اولیه، غول جستجو یک سرویس صوتی را برای تکمیل یوتیوب فراهم می کند. همچنین آمازون می تواند مدل کتاب خود را بر روی آهنگ ها و موسیقی ها بصورت صوتی قرار دهد و به کاربران اجازه می دهد که نمونه های خود را به صورت یکپارچه و مستقل به کار گیرند.

SoundCloud تنها شرکت تکنولوژی نیست که در طنابهای مالی گرفتار است.

در سال 2016، توییتر به دنبال تعداد زیادی از خریداران برای عملیات خود (از جمله دیزنی) بود، اما این تلاش ها به کم شده و ممکن است مجبور شود خود را با تخفیف عظیم به فروش برساند تا در کسب و کار باقی بماند.

پایان پیام/

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار