کد خبر: ۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۲۴ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 14
مؤسسۀ BRCK که در اصل در کنیا شروع به کار کرد، 3 میلیون دلار برای اختراعی کنار گذاشته است که امید می‌رود چهرۀ ارتباطات اینترنتی در سرتاسر افریقا را برای همیشه تغییر دهد.
ابزاری برای اینترنت ارزان و قابل جابه‌جایی در افریقا
مؤسسۀ BRCK که در اصل در کنیا شروع به کار کرد، 3 میلیون دلار برای اختراعی کنار گذاشته است که امید می‌رود چهرۀ ارتباطات اینترنتی در سرتاسر افریقا را برای همیشه تغییر دهد.
مخترعان و پیشگامان این مؤسسه که در 2013 شروع به کار کرد، مودمی را به کوچکی و سختی ناخن دست اختراع کرده که برای محیط‌های سخت و خشن و البته با توان و ارتباط محدود، بسیار مناسب شرایط افریقا، طراحی شده است.
آنچه این مودم را ارزشمند می‌کند این است که امکان سازگاری با شبکه‌های Ethernet، WiFi، 3G و 4G را دارد و هشت ساعت هم می تواند با باتری خود به کار خود ادامه دهد.
ممکن است این دستگاه کوچک باشد، اما به گفتۀ اریک هرسمن (Eric Hersman) مدیر عامل BRCK، امکاناتی را ارائه می دهد که شبیه به هیچ دستگاه دیگری نیست و پتانسیل کمک به میلیون‌‌ها انسانی را که در طول روز به کرات با سرخوردگی ناشی از قطعی برق و سیگنال ضعیف اینترنت مواجه هستند، دارد.
به گفتۀ این مقام مسئول، بیشتر کسانی که برای ارائۀ اینترنت در مناطقی مانند افریقا فکر و برای آن تلاش می‌کنند، ابرپروژه هایی پر هزینه و کلان را در نظر دارند؛ مانند ماهواره‌ها یا کابل‌های زیر دریایی و یا بالون‌ها. اما BRCK حفرۀ کوچکی در این میانه را مدنظر دارد و تلاش می‌کند امکان ارتباط در مناطقی با حداقل امکانات فراهم شود. به اعتقاد او، این امر خود می تواند به کسب و کارهای بزرگ و کوچک افریقایی کمک کرده و وضعیت اقتصادی را نیز در آنجا بهبود ببخشد.
به عنوان مثال 410 میلیون کودک مدرسه‌ای در افریقا وجود دارد که به گزارش بانک توسعۀ افریقا اکثریت گسترده‌ای از آن‌ها امکان دسترسی به اینترنت ندارند.
ابزاری برای اینترنت ارزان و قابل جابه‌جایی در افریقا

در همین راستا سال گذشته این مؤسسه، بخش آموزش BRCK را راه‌اندازی کرد که هدف اصلی آن مجهز کردن برخی مدارس به تکنولوژی دیجیتال آموزشی است. به عنوان بخشی از پروژه آن‌ها تبلت‌هایی ضد آب و ضد ضربه با پوشش محافظ طراحی و به مدارس عرضه کردند، موسوم به Kio Kit که کمک می‌کرد کلاس‌های آموزشی با کمترین هزینه از امکانات آموزش دیجیتالی بهره‌مند شوند. مدیر یکی از مدارس در نایروبی که از این فناوری استفاده کرده است توضیح می دهد: «این فناوری یک کمک بزرگ هم برای معلم‌ها و هم دانش‌آموزان است. آن ها چیزهای زیادی از این فناوری می‌آموزند. گاهی اوقات فکر می‌کنم از این Kitها بیشتر یاد می‌گیرند تا از معلم.» او ادامه می‌دهد: «من استفاده از این وسائل را به هر مدرسه‌ای در هر جایی توصیه می‌کنم».
شرکت BRCK ثابت کرده است راه‌حل‌های به کار گرفته شده برای افریقا نه تنها برای این منطقه، برای برای کل جهان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و مسیر نوآوری‌های فناوری را مشخص می‌سازد.
 ازسال 2013 مؤسسۀ BRCK 2500 دستگاه در 54 کشور فروخته است. با سرمایه‌ای 3 میلیون دلاری که توسط حامان مالی، از جمله دستیاران سابق AOL، جین و استیو کیس (Jean and Stive Case) و نیز  TEDفراهم شده است، به نظر می‌رسد این شرکت در سال 2016 حتی رشد بیشتری هم داشته باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار