اطلاعاتی از خودروی جدید استون مارتین، DB11 منتشر شده، استون مارتین تصمیم گرفته این خودرو را از نسل قبلی خود (DB9) به DB11 تغییر دهد، چون DB10 نام آخرین خودروی جیمز باند است که در نمایشگاه ژنو معرفی خواهد شد.
DB11 با همان پیشرانه دوازده سیلندر v شکل عرضه خواهد شد ولی با یک تغییر، این پیشرانه تویین توربو (توربو دوقلو) است. استون مارتین این موضوع را اعلام رسمی نکرده ولی در تیزری که منتشری کرده قسمتی از درپوش موتور را می بینیم که عبارت 12 سیلندر 5.2 لیتر و تویین توربو رامشاهده می کنیم، این پیشرانه البته تغییر دیگری را هم تجربه کرده، نسل قبلی آن 6 لیتر بود (دقیق 5.9) ولی پشرانه اندکی کاهش حجم داشته که با وجود سامانه پرخوراتن (توربو) منطقی است.
چند سالی است که سوپراسپرت ساز های دنیا با تاخیری چند ساله نسبت به بقیه خودروسازی ها رو به تولید پشرانه های خود با توربو شارژ و کاهش حجم آن ها آورده اند که دلایل آن هم مشکلات مربوط به محیط زیست و سوخت های سفیلی است و متاسفانه به طور قطع تا چند دهه دیگر صدای غرش سنتی سوپراسپرت ها را تنها در فیلم های قدیمی نظاره گر خواهیم بود! به شخصه برای شرکت هایی مانند فراری،مزراتی و یا لامبورگینی متاسفم چون صدای غرش پیشرانه آن ها یک فاکتور مهم برای تبلیغات و برگ برنده آن ها بود که در آینده باید به فکر جایگزینی آن باشند.
یک خبر بد و یک خبر خوب، اول خبر بد، از این پیشرانه هنوز اطلاعات مبنی بر قدرت و توان تولیدی منتشر نشده و باید برای معرفی نهایی تا نمایشگاه ژنو صبر کنیم و خبر خوب، طبق ویدئو های منتشر شده توربو های این خودرو تاثیری بر غرش دلنشین و همیشگی استون مارتین محبوب ما که مدت ها مدل های مختلف آن را در فیلم جیمز باند نظاره بودیم نداشته و هنوز به همان اندازه گوش نواز است!