کد خبر: ۱۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 05
خیره شدن به صفحه گوشی خود هنگام عبور از عرض خیابان می تواند به همان اندازه خطرناک باشد که هنگام رانندگی با گوشی خود پیام ارسال کنید؛ در هر دو حالت شما توجهی به مسیر خود ندارید. این امر می تواند موجب عواقب وحشتناکی برای خود و دیگران شود.

به گزارش آی تابناک : به منظور جلوگیری از تصادفاتی که به این علت رخ می دهد، شورای شهر هونولولو، پایتخت جزایر هاوایی، استفاده از گوشی تلفن همراه را هنگام عبور از عرض خیابان ممنوع اعلام کرده اند. هونولولو اولین شهر بزرگ آمریکا است که چنین قانونی را به تصویب رسانده است.
هونولولو اولین شهر بزرگ آمریکا خواهد بود که شهروندان خود را در صورت استفاده از تلفن همراه هنگام عبور از خیابان جریمه خواهد کرد. این قانون از تاریخ سوم آبان اجرایی خواهد شد.

از این تاریخ به بعد افراد در صورت استفاده از تلفن همراه در خط کشی عابر پیاده مجبور به پرداخت جریمه از 15 تا 99 دلار خواهند بود. میزان جریمه به تعداد دفعاتی بستگی دارد که فرد این تخلف را تکرار کرده باشد.
شهردار هونولولو « کرک کالدول »، هدف از اعمال این قانون را آمار بالای آسیب دیدگی از این سهل انگاری در مقایسه با دیگر شهرهای بزرگ آمریکا بیان کرده است.
باید دید که این قانون تا چه میزان موثر خواهد بود چراکه گاهی لازم است پلیس به جای تمرکز بر روی عابران پیاده و جریمه کردن آن ها تمرکز خود را روی موارد بسیار مهم تری معطوف کند.





منبع : ابرگیزمو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار