کد خبر: ۱۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 03
شرکت‌های فناور در سال‌ ۲۰۱۷، جایگاه اول تا پنجم برترین برندهای باارزش را تصاحب کردند.

به گزارش آی تابناک : رشد ارزش نام تجاری یا همان برند شرکت‌های فناور، در سال‌های اخیر به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

رتبه‌بندی ده  برند برتر جهان در ده سال گذشته نشان می‌دهد که شرکت‌های فناور رتبه اول تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

حدود یک دهه پیش، برندهای قدیمی نظیر کوکاکولا و مارلبرو در صدر لیست برترین برندها بودند. اما در سال‌های اخیر شرکت‌های فناور با شتابی فزاینده، عنوان باارزش‌ترین‌ها را از آنِ خود کرده‌اند.

ارزش برند چیست؟

ارزش برند با میزان اعتماد مشتری از یک برند اندازه‌گیری می‌شود. این ارزش می‌تواند با مقایسه درآمد مورد انتظار آینده از یک محصول که دارای نام تجاری است، با درآمد مورد انتظار آینده یک محصول، بدون نام تجاری معادل با آن محاسبه شود. این تفاوت که معمولا همان سود حاصله است، به معنی میزان اعتماد مشتریان به این برند، و تمایل آنها برای پرداخت بیش از قیمت نسبت به برندهای رقیب با ادراک ارزش پایین‌تر است.

در واقع یک شرکت با دارا بودن برندی محبوب و معروف، در مقایسه با شرکت دیگری که از برندی با محبوبیت و معروفیت کمتری برخوردار است، در فرآیند تولید و فروش کالایی مشابه، سود بیشتری به دست می‌آورد.

تصویر زیر به ترتیب پنج برند برتر جهان در سه سال مختلف، و ۲۵ برند باارزش در سال ۲۰۱۷ را نشان می‌دهد:

باارزش‌ترین برندهای جهان کدامند؟

BrandZ Top 100 Global Brands بزرگترین پلت‌فرم ارزش تجاری برند است که بیش از ۱۰۰ هزار برند را در ۴۵ کشور جهان مقایسه و رتبه‌بندی می‌کند. برخلاف دیگر رتبه‌بندی‌ها، رتبه‌بندی BrandZ کاملا مشتری‌محور است.

بر اساس گزارش BrandZ، تعداد برندهای چینی در لیست ۱۰۰ برند برتر جهان به سرعت در حال افزایش است. در حالی که در سال ۲۰۰۸ تنها نام ۴ شرکت چینی در این لیست دیده می‌شد، حالا ۱۲ شرکت چینی موفق شده‌اند در این لیست جایگاهی به خود اختصاص دهند. از مهم‌ترین شرکت‌های چینی در این لیست می‌توان از هواوی و علی‌بابا نام برد. همچنین نام ۲۳ شرکت فعال در حوزه خدمات مالی و ۲۳ شرکت فناور در این لیست به چشم می‌خورد.

به طور کلی مجموع ارزش صد برند برتر جهان در سال ۲۰۱۷، ۳٫۶ تریلیون دلار اعلام شده است. این عدد از تولید ناخالص داخلی کشور آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد جهان، بیشتر است.





منبع : بیزنس اینسایدر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار