کد خبر: ۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۲۳ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 13
وزارت صنعت و تکنولوژی اطلاعات چین گزارشی را منتشر کرده است که از کاهش شدید سهم اندروید در بازار در سه ماهۀ منتهی به ماه دسامبر خبر می دهد. این کاهش نزدیک به 33 درصد به سهم حوزه‌های غیراندروید افزوده است و مشتریان این بخش به سوی دستگاه‌های غیراندرویدی جلب شده‌اند؛ حوزه‌ای که زیر تسلط کامل اپل است.
کاهش قابل توجه سهم اندروید از بازار چین؛ برنده: اپل


وزارت صنعت و تکنولوژی اطلاعات چین گزارشی را منتشر کرده است که از کاهش شدید سهم اندروید در بازار در سه ماهۀ منتهی به ماه دسامبر خبر می دهد. این کاهش نزدیک به 33 درصد به سهم حوزه‌های غیراندروید افزوده است و مشتریان این بخش به سوی دستگاه‌های غیراندرویدی جلب شده‌اند؛ حوزه‌ای که زیر تسلط کامل اپل است.

بر اساس این گزارش، 81 درصد از فروش گوشی های هوشمند در دسامبر مربوط به دستگاه‌های اندروید بوده است؛ کمتر از 82.5 درصدی که سال گذشته بود و به طور قابل ملاحظه‌ای کمتر از 88 درصدی که در سپتامبر بوده است. این به آن معناست که دستگاه‌های غیراندرویدی با اقبال کم سابقه‌ای در این کشور مواجه شده و به رکورد جدید 24.3 میلیون دستگاه رسیده‌اند که یک سوم بیشتر از 18.3 میلیون دستگاه سال گذشته بوده‌است.

گوشی آیفون اپل در این میان بیشترین سود را برده است. بنا بر گزارش‌ها، مجموع دستگاه‌های بلک بری، ویندوز، Tizen و دیگران تنها 2.5 درصد از بازار چین را در دست دارند و بیش از 90 درصد بازار گوشی‌های غیراندروید در اختیار اپل است.

در حقیقت می‌توان نتیجه گیری کرد که مجموع رشد گوشی‌های غیر اندرویدی معادل با رشد اقبال مصرف کنندگان چینی به دستگاه‌های اپل بوده است.

مدیر اجرایی اپل، «تیم کوک» (Tim Cook) در ماه سپتامبر اعلام کرد که هدفِ شرکت، گذشتن از مرز فروش 74.5 میلیون آیفونی است که دسامبر گذشته تجربه کرده بود. اما از آن موقع یک سلسله شایعات بروز پیدا کرده است که بر مبنای آن شرکت اپل برخی از سفارش‌های خود را از تهیه کنندگان خود پس گرفته است و اگر این شایعات درست باشد، به این معناست که فروش آیفون 6 با مشکل مواجه شده است.

بسیاری از تهیه کنندگان تلفن هوشمند در سال اخیر هشدار داده بودند که نتایج برای سه ماهۀ منتهی به دسامبر کمتر از آن چیزی خواهد بود که انتظار می رفت؛ اما مشکلات آن‌ها شاید مرتبط با مسائل پیش آمده برای یک تولید کنندۀ دیگر باشد: سامسونگ پیش از این به سرمایه‌گذارانِ خود هشدار داده بود که منتظر نتایج ضعیف‌تر که ناشی از فشار رقابت شدید در بازار است باشند.

بر اساس گزارش‌ها، اپل در مقابل این وضعیت، مدعی شده بود که پس گرفتن و قطع سفارش‌ها از تهیه‌کنندگان بیانگر وضعیت دقیقی از شرکت نیست. پیش از این شایعاتی که عمدتاً توسط وال استریت ژورنال و Nikkei منتظر شده بود نشان می‌داد پس گرفته شدن سفارشات اخیرِ حتی تا 50 درصد از تهیه کنندگانِ اپل، تأثیر چندانی در میزان فروش تعداد آیفون‌هایی که فروخته شده بود نداشته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار