کد خبر: ۱۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 July 31
کاهش فروش شرکت اپل در چین و پیشرفت روز افزون شرکت های چینی، به خطری بزرگ برای شرکت اپل تلقی می‌شود.
 سازنده آیفون 800 میلیارد دلاری در جمهوری خلق در مقایسه با همتایان خارجی از موفقیت های بزرگی برخوردار است. اما همچنان که پیش می‌رود،  با میزان پرداخت‌ها و خدمات، با همان تنظیم کننده های غیر قابل پیش بینی و رقبای محلی مواجه می شود که مانند فیس بوک و اوبر از آن استفاده می کنند.

این امر پوشیده نیست که چین به دلایل اقتصادی و امنیت ملی، از تولیدات داخلی در زمینه کسب و کارهای خارجی حمایت می کند. با این حال، طبق تحلیل تحلیلگران موسسه بین المللی مالیات "برنشتاین"، در سال مالی گذشته، چین بیش از یک پنجم درآمد کل اپل را به دست آورد و یک چهارم از سود عملیاتی آن، 60 میلیارد دلار بوده است. 

برای مقایسه، فقط بخش کوچکی از درآمد چین به میزان کل درآمد  IBM، اوراکل و EMC است. بر خلاف انتظار شرکت تراشه ساز  کوالکوم، که دو سال پیش با یک رکورد 975 میلیون دلاری روبرو شد، نسبت به این امر نگران است. 

این روزها، بزرگترین تهدید اپل توسط رقبای محلی دیده می شود. بر اساس گزارش  IDC، میزان فروش آیفون در سه ماهه اول سال 2017 به میزان 27 درصد کاهش یافته است، چراکه Huawei و OPPO سهم بازار را به دست آوردند.

 فروش ضعیف مدل های قدیمی تر و ارزان تر، همچنین مشتریانی که برای ارتقا به تلفن های بعدی مدت طولانی در انتظار بودند، از سرعت چین در چند ماه گذشته قدردانی کرده اند.

بنابراین اپل می خواهد پول بیشتری را از برنامه ها و خدمات دریافت کند. این شرکت در ماه جولای اعلام کرد اولین مرکز داده محلی خود را با یک شریک برای تأمین سرویس iCloud ، باز می کند. 

فروش فروشگاه های نرم افزاری در چین، هرچند هنوز هم کم است، اما در سال 2016 به میزان 90 درصد افزایش یافت، و این کشور بازار سریعتر و پرطرفدار را برای شرکت‌هایش بهمراه داشت.

پکن توجه دارد که نیویورک‌ تایمز در سال گذشته، با اشاره به منابع و سانسور، شرکت اپل را مجبور به تعطیلی فروشگاه کتاب و فیلم آنلاین خود پس از مدت شش ماه کرد.

 قوانین سختگیرانه امنیت سایبری در مورد نظارت بر داده ها و نیازهای ذخیره سازی، عدم اطمینان را به iCloud اضافه می کنند. با این حال، اپل باید به  Alibaba، Tencent و Baidu دست یابد، چراکه در ذخیره سازی Cloud ، پرداخت تلفن همراه، فروشگاه برنامه و محتوای آنلاین غالب بوده است.

 شرکت اپل در چند ماه گدشته در حال سرمایه گذاری شدید و باز کردن مراکز تحقیق و توسعه در چین است. همچنین اولین مدیر اجرایی خود را برای این منطقه منصوب کرد.

منبع: سایت خبری رویترز

پایان پیام/ سلیمانی فر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار