کد خبر: ۱۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 July 30
سال‌های طولانی است که مایکروسافت به تولید ماوس‌های کامپیوتر مشغول است و می‌توان گفت این شرکت یکی از برترین تولیدکنندگان لوازم جانبی باکیفیت است. سری آرک ماوس مایکروسافت یکی از برجسته‌ترین لوازم جانبی تولیدشده توسط مایکروسافت است که همواره توجه افراد زیادی را به خود جلب می‌کند.

به گزارش آی تابناک : سرفس آرک ماوس جدید را می‌توان بخشی از بسته سرفس های معرفی‌شده اخیر، که شامل سرفس لپ‌تاپ و سرفس پرو ۲۰۱۷ نیز می‌شدند محسوب کرد. این موج از محصولات معرفی‌شده سخت افزارهای بازطراحی شده، رنگ‌های متنوع‌تر و تغییرات کوچکی را به نسبت محصولات گذشته به مشتریان مایکروسافت عرضه کرد.

سرفس آرک ماوس

درواقع "سرفس آرک ماوس” های جدید که باقیمت ۷۹.۹۹ دلار عرضه می‌شوند بازطراحی "مایکروسافت آرک ماوس تاچ اِس اِی” است که هنوز هم باقیمت ۶۹.۹۹ دلار قابل تهیه هستند.

تخت شدن ماوس هنگامی‌که بدون استفاده می‌ماند مهم‌ترین ویژگی آرک ماوس است که در محصول جدید نیز دست‌نخورده باقی‌مانده است. این قابلیت که باعث غیرفعال شدن بلوتوث ماوس نیز می‌شود، به‌محض آنکه ماوس به حالت قوسی خود بازگردد دوباره بلوتوث آن را فعال و آماده‌به‌کار می‌کند. آرک ماوس طراحی ارگونومیک خیره‌کننده‌ای دارد به‌طوری‌که با در دست گرفتن آن به شکل خیره‌کننده‌ای به قالب دست مشتری تغییر شکل داده و تجربه‌ای بی‌نظیر برای شما به ارمغان می‌آورد.

اگرچه شما می‌توانید از سرفس آرک ماوس در کنار سرفس استودیو و یا هر کامپیوتر دسکتاپ ویندوز ۱۰ که مجهز به بلوتوث ۴.۰ باشد استفاده کرد اما آرک  ماوس را می‌توان بهترین گزینه به‌عنوان یک ماوس همراه در سفرها به شمار آورد. شاید این دلیل قرار گرفتن این ماوس در تمام تبلیغ‌های تجاری سرفس لپ‌تاپ و سرفس پرو جدید باشد.

این ماوس را بهترین ماوس سفری می‌نامند زیرا در سرفس آرک ماوس هیچ برآمدگی مانند ماوس‌های معمولی وجود ندارد و در ضخیم‌ترین قسمت این ماوس تنها ۱۴ میلی‌متر ضخامت دارد. توانایی تغییر شکل و خمیدگی کمانی این ماوس که تاکنون در هیچ ماوس دیگری مشاهده نشده شاید در نگاه اول کمی عجیب‌وغریب به نظر برسد اما فوق‌العاده است.

طراحی سرفس آرک ماوس

سرفس آرک ماوس دقیقاً مانند دیگر دستگاه‌های سرفس زیباست. این ماوس در سه رنگ آبی کبالت، کبود و خاکستری روشن عرضه می‌شود. البته یک مایکروسافت آرک ماوس دیگر به رنگ سیاه مات نیز معرفی‌شده است. این ماوس که ازنظر سخت‌افزاری مشابه سرفس آرک ماوس است ولی نام تجاری سرفس را با خود حمل نمی‌کند.

آرک ماوس بسیار باظرافت طراحی‌شده است. قسمت بالای ماوس که نقش دکمه‌های ماوس را بازی می‌کند مشابه ترک پد طراحی‌شده و شما می‌توانید چپ و راست کلیک را همان‌طور که انتظار می‌رود توسط این قسمت انجام دهید اما متأسفانه پشتیبانی از ژست‌های حرکتی در آن گنجانده نشده است که در صورت وجود می‌توانست بسیار کاربردی باشد.

مشخصات سرفس آرک ماوس

درگاه ارتباطیبلوتوث 4.1
فرکانس ارتباطی2.4 GHz
دکمه هادو دکمه، راست و چپ کلیک
طراحیانتهای منعطف
اسکرولاسکرول کردن کامل، عمودی و افقی
سازگاریویندوز 10/8.1/8
هر سیستم کامپیوتری که به بلوتوث 4 مجهز است
وزن82.49 گرم (به همراه باتری)
باتریدو باتری AAA
رنگ بندیآبی کبالت، کبود و خاکستری روشن

در زیر قسمت جلویی ماوس یک درب کوچک و محکم برای جاگذاری باتری‌های دستگاه تعبیه‌شده است. منبع تغذیه سرفس آرک ماوس دو باتری از نوع AAA است که بسته به میزان استفاده شما باید حدقه ۶ ماه برای تغذیه دستگاه کافی باشند.

در زیر آرک ماوس دکمه‌ای برای جفت شدن بلوتوث دستگاه قرارگرفته است. به‌سادگی تمام تنها کافی است که این دکمه را به مدت ۱۰ ثانیه نگاه‌دارید و چراغ بلوتوث به‌سرعت چشمک خواهد زد. برای جفت شدن ماوس با ویندوز ۱۰ تنها کافی است به Settings > Devices > Add Bluetooth or other device >Bluetooth مراجعه کنید. در هنگام جفت شدن ممکن است سیستم شما یک درایور کوچک را در بخش به‌روزرسانی ویندوز برای ماوس دریافت کند و  پس‌ازآن ماوس به‌طور کامل با دستگاه شما هماهنگ و یکپارچه می‌گردد. در هنگام جفت شدن ماوس و یا بعد از دریافت به‌روزرسانی احتمالی، هیچ نیازی به ریبوت شدن سیستم شما نمی‌باشد. آرک ماوس درآن‌واحد تنها با یک کامپیوتر شخصی جفت می‌شود.

سطح آرک ماوس صاف است و در هنگام کار با آن احساس چسبندگی در دست شما ایجاد نمی‌کند. همچنین در قسمت قابل‌انعطاف آن از متریالی نرم‌تر استفاده‌شده که احساسی مانند ابریشم را به شما منتقل می‌کند.

سرفس آرک ماوس عالی به نظر می‌رسد و هنگامی که آن را در دست می‌گیرید کاملاً محکم و استوار بوده و هیچ احساس سستی به شما منتقل نمی‌کند. بااین‌وجود این ماوس بسیار سبک و از قابل‌حمل بالایی برخوردار است. سرفس آرک ماوس به‌طور کامل از نظر ظاهری و باطنی با کامپیوترهای سرفس هماهنگ می‌شود.

تفاوت های سرفس آرک ماوس

مایکروسافت در آرک ماوس اِس اِی غلتک‌های اسکرول صفحه که در ماوس‌های دیگر وجود دارند را حذف کرد. اکنون از نوار قسمت سر ماوس می‌توان برای اسکرول کردن صفحه، یعنی دقیقاً همان قابلیتی که غلتک‌ها ارائه می‌کنند بهره برد. همچنین یک سیستم بازخورد لمسی هوشمند که هنگام استفاده از اسکرول صفحه موتور و اسپیکر کوچکی را برای شبیه‌سازی حس غلتک فعال می‌کند در آرک ماوس استفاده‌شده است.

در طراحی سرفس آرک ماوس به نسبت مایکروسافت آرک ماوس اِس اِی گوشه های گرد تری ایجاد شده است. به علاوه سرفس آرک ماوس در مقایسه با نسخه قبلی که در قسمت جلویی بزرگتر از عقب بود طراحی متقارن تری دارد و قسمت عقب آن که در دست شما قرار می گیرد نسبت به قبل پهن تر شده است. قوس ایجاد شده در آرک ماوس جدید نیز مقداری بالا تر از آنچه در گذشته ایجاد می شد شده است. در مجموع این تغییرات احساس متفاوت تر و بهتری به نسبت مایکروسافت آرک ماوس گذشته ایجاد می کند.

حالت آج‌دار زیر دم منعطف ماوس، که در نسخه قبلی وجود داشت در سرفس آرک ماوس حذف‌شده است. که به بهتر شدن حس مشتری هنگام استفاده از آن کمک می‌کند.

یک گام فراتر

از نظر طراحی سرفس آرک ماوس عالی به نظر می‌رسد. اما ازنظر کارایی تفاوت چندانی با مایکروسافت آرک ماوس اِس اِی در آن احساس نمی‌شود. مایکروسافت آرک ماوس اِس اِی بهتر در دست قرار می‌گیرد و علاوه بر آن قابلیت غلتک اسکرول شبیه‌سازی‌شده آن بهتر است. کلیدهای کلیک چپ و راست در مایکروسافت آرک ماوس نیز به نسبت سطح بیشتری که برای این کلیدها در سرفس آرک ماوس در نظر گرفته‌شده است مناسب‌تر هستند.

البته حذف موتورهای شبیه‌سازی اسکرول باعث می‌شود که در آرک ماوس‌های جدید توانایی اسکرول کردن افقی توسعه یابد هرچند گاهی در آزمایش این قابلیت، بازخورد آن به اسکرول افقی گاهی با مشکل همراه بود.

اسکرول عمودی بدون اشکال است. شما می‌توانید از یک، دو یا سه انگشت خود در هر نقطه از نیمه بالایی ماوس برای اسکرول کردن استفاده کنید. پاسخ ماوس به اسکرول شما نرم و قابل‌قبول خواهد بود. علاوه بر آن با تنظیمات در نظر گرفته‌شده در ویندوز ۱۰، کاربران می‌توانند اسکرول کردن را در آرک ماوس تنظیم کنند.

با تمام این تفاسیر به افرادی که از نسخه قدیمی‌تر آرک ماوس استفاده می‌کنند به‌سختی می‌توان گفت که باید آرک ماوس خود را با سرفس آرک ماوس جدید تعویض کنند. بااین‌حال نوار اسکرول لمسی و همین‌طور توانایی اسکرول افقی شاید ازنظر بسیاری پرداخت بها برای سرفس آرک ماوس جدید را توجیه کند.

این روزها بسیاری از مردم از ماوس و کیبورد های بلوتوثی و مشکلاتی که با این دستگاه‌ها دارند و اغلب ناشی از تداخل در امواج آنها و بروز لگ در تعامل آنها با کامپیوترهای شخصی است شکایت می‌کنند. البته در بررسی‌های صورت گرفته چنین مشکلانی در رابطه با سرفس آرک ماوس و سرفس لپ‌تاپ گزارش نشده است. بااین‌حال می‌توان گفت سرعت عمل کلیک و بازخورد ناشی از کلیک سرفس آرک ماوس در کامپیوتر در حد مطلوبی است.

البته سرفس آرک ماوس دقیقاً دقتی را که یک ماوس باسیم ارائه می‌کند ندارد و گاهی ممکن است شما نیازمند به کلیک مجدد برای اجرای فرمان موردنظر باشید.

جمع بندی

اگر قصد خرید یک ماوس مناسب برای لپ‌تاپ همراه خود در سفر رادارید سرفس آرک ماوس بهترین و جمع و جورترین گزینه‌ای است که می‌تواند تمام نیازهای شما را بدون دردسرهای اضافه برطرف سازد. طراحی و رنگ‌بندی این ماوس فوق‌العاده است، کیفت ساخت آن بی‌نظیر و دستگاهی جذاب است. به نسبت سرفس آرک ماوس اِس اِی هم طراحی آن بهبودیافته است، ضمناً حالا این ماوس باریک‌تر، زیباتر و ظریف‌تر از سابق است.

تجربه‌ای که این ماوس به مشتری می‌دهد با در نظر گرفتن ویژگی قابلیت ویژه حمل آن، بالاتر از حد متوسط مورد انتظار است. اما برای کسانی که هم‌اکنون از مایکروسافت آرک ماوس اِس اِی استفاده می‌کنند هزینه دوباره برای به‌روزرسانی ماوس خود با توجه به کلیات گفته‌شده در رابطه با سرفس آرک ماوس چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. نکته جالب هم این است که مایکروسافت آرک ماوس اِس اِی هنوز هم در حال تولید است و حتی می‌توان آن را رقیب سرفس آرک ماوس در انتخاب کاربران قلمداد کرد.

شاید بتوان گفت مایکروسافت در طراحی سرفس آرک ماوس محتاط عمل کرده و خطر تغییرات کلی در آرک ماوس را نپذیرفته است. تغییرات این ماوس نسبت به نسخه قبلی بسیارکم است برای مثال اگر ژست‌های حرکتی به ماوس افزوده می‌شد می‌توانست این ماوس را از چیزی که هست جذاب‌تر کند.

نقاط مثبت:

  • طراحی چشم‌نواز
  • قابلیت حمل فوق‌العاده و راحت
  • دکمه های صاف و استفاده راحت
  • یکپارچگی کامل با سرفس پرو جدید و سرفس لپ‌تاپ

 

نقاط منفی:

  • به خوبی مایکروسافت آرک ماوس اِس اِی نیست
  • دقت پایین
  • سریع نبودن راست و چپ کلیک

ارزش خرید ۳.۵ از ۵

نظر شما چیست؟ آیا سرفس آرک ماوس‌ جدید موفق به جلب‌توجه شما شده است؟






منبع : windowscentral 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار