کد خبر: ۱۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 July 30
دومین دوره رویداد «تکنووست» این بار در حوزه انرژی توسط مرکز تجاری‌سازی و خدمات فناوری پارک فناوری پردیس معاونت علمی، با هدف جذب سرمایه گذار و حمایت از توسعه طرح‌های شرکت‌های عضو، برگزار شد.

به گزارش آی تابناک : تکنووست به منظور جذب سرمایه گذار برای طرح ها و محصولات شرکت های عضو پارک، به علاوه توسعه فرهنگ سرمایه گذاری در طرح های دانش بنیان به صورت فصلی و هر بار در یک حوزه تخصصی برگزار می شود. تکنووست اول در حوزه سلامت و دومین دوره این رویداد در حوزه انرژی با ارائه 4طرح و حضور نمایندگان 12مجموعه سرمایه گذاری برگزار شد.

 

احمد عسگری سرپرست مرکز تجاری‌سازی و خدمات فناوری پارک فناوری پردیس معاونت علمی در توضیح بیشتر این رویداد گفت: با توجه به نیاز شرکت های عضو پارک به تامین مالی برای اجرای طرح های دانش بنیان و همچنین علاقه سرمایه گذاران برای مشارکت در حوزه فناوری کشور، پارک فناوری پردیس معاونت علمی این رویداد را تعریف کرده تا بتواند برای شرکت های عضو پارک، سرمایه جذب کند.

وی به دستاوردهای حاصل شده از اولین دوره این رویداد اشاره کرد و گفت: در تکنووست سلامت که در دی ماه سال گذشته برگزار شد شرکت های عضو 5طرح را ارائه کرند که از میان آن ها دو طرح در مرحله مذاکرات نهایی برای عقد قرارداد به مبلغ 10میلیارد تومان جذب سرمایه هستند.

 

عسگری در خصوص چگونگی برگزاری رویداد در حوزه های مختلف گفت: براساس ظرفیت های شرکت های پارک و طرح هایی که بالفعل توان تجاری سازی و ارائه به سرمایه گذار را داشته باشند حوزه ها مشخص می شوند و در سال 96 در حوزه سلامت و ای تی دو رویداد دیگر برگزار خواهیم کرد.

 

مدیر مرکز تجاری‌سازی و خدمات فناوری پارک فناوری پردیس معاونت علمی در ادامه به طرح های ارائه شده در این رویدادها اشاره کرد و افزود: طرح هایی که از سوی شرکت های عضو پارک دریافت میکنیم از منظر فنی، بازار، شرایط مالی و نگاه سرمایه گذار ارزیابی می شوند تا بیشترین بازخورد مثبت را از سوی سرمایه گذاران دریافت کنند.

 

وی همچنین از برنامه های آینده که برای توسعه این رویداد در نظر دارند اینچنین گفت: در حال حاضر صندوق های سرمایه گذاری خطر پذیر و صندوق های بازنشستگی و هلدینگ های سرمایه گذاری به این رویداد دعوت شده اند که ما در نظر داریم برای رویدادهای پیش رو، صنعتگران و مشتریان هر حوزه را هم به عنوان سرمایه گذار در این رویداد ها دعوت کنیم.

 

قابل توجه است که 4طرح ارائه شده در این رویداد خدمات آزمایشگاهی،آنالیز، مغزه و سیال توسط شرکت مشاوران انرژی تهران؛ شیرین سازی گاز توسط شرکت نفت آزما؛ آب شیرین کن توسط شرکت مپصا؛ سیستم تخلیه اتوماتیک آب ذخایر هیدورکربنی توسط شرکت کارآفن پرداز مانا بودند.

نماینده هر شرکت 20دقیقه فرصت ارائه معرفی و جزئیات طرح را در اختیار داشت و پس از آن 20دقیقه فرصت پاسخ دادن به پرسش های مطرح شده توسط سرمایه گذاران، به مدیران شرکت سرمایه پذیر داده می شد.






منبع : معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار