کد خبر: ۱۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۳ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 13
ویندوز 10 ممکن است بسیار محبوب و خواستنی باشد اما نه به اندازه ای که بتواند PC را از یک سقوط اساسی نجات دهد. بر این اساس که IDC یا همان International Data Corporation تخمین زده است که طی فصل چهارم سال 2015 فروش رایانه های خانگی برابر با 10.6 درصد نزول داشته است که تند ترین شیب سقوط این محصول در تاریخ خود است.

ویندوز 10 ممکن است بسیار محبوب و خواستنی باشد اما نه به اندازه ای که بتواند
PC را از یک سقوط اساسی نجات دهد. بر این اساس که IDC یا همان International Data Corporation تخمین زده است که طی فصل چهارم سال 2015 فروش رایانه های خانگی برابر با 10.6 درصد نزول داشته است که تند ترین شیب سقوط این محصول در تاریخ خود است.

این در حالی است که موسسه گارتنر این نزول در فروش را برابر با 8.3 درصد ارزیابی کرده است و در این ارزیابی هم فروش PC نسبت به مشابه سال گذشته شاهد نزول محسوس و قابل توجه است.

نکته آنکه به غیر از شرکت اپل تقریبا تمام شرکت ها و برندهای دیگر در پاییز سال 2015 شاهد تنزل فروش در این حوزه بوده اند. اما این تنزل در فروش ناشی از چیست؟

تحلیلگران و کارشناسان بر این عقیده هستند که این امر بیش از همه ناشی از ترکیبی از استراتژی جدید مایکروسافت و همچنین رفتار خریداران است. همانگونه که سابقا و در گذشته مشاهده شده است دوره زمانی بروز رسانی PC ها در حال طولانی تر شدن است – به این معنی که از آنجایی که اکنون گوشی های هوشمند و تبلت ها بسیاری از نیازهای اساسی و روزمره کاربران را تامین میکنند، معمولا یک PC برای سال دوم نیز هنوز و بدون بروزرسانی گزینه ای مطلوب است.

همچنین IDC اشاره کرده است که بروزرسانی رایگان ویندوز 10 از سوی مایکروسافت میتواند منجر به آسیب دیدن فروشندگان PC شده باشد. وقتی که قرار نیست برای نسخه جدید ویندوز پولی پرداخت شود، چرا از PC که در حال حاضر در اختیار دارید استفاده نکنید؟

به هر حال دلیل هرچه باشد، سازندگان رایانه خانگی در سال 2016 کار زیادی برای انجام دادن ندارند. به نظر میرسد که سال 2016 نیز برای آنها سال سختی باشد و تنها باید امیدوار باشند که در سال جدید حلقه ای از بروزرسانی های سخت افزاری به یاری آنها بیباید.

جدول زیر برآورد IDC را از فروش جهانی PC در فصل چهارم 2015 نشان میدهد و به ترتیب 5 فروشنده بزرگ PC را رده بندی کرده است:

سخت ترین سقوط فروش PC در تاریخ رقم خورد


همچنین این جدول ارزیابی گارتنر از فروش PC را در همین مدت نشان میده:

سخت ترین سقوط فروش PC در تاریخ رقم خورد


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار